حماس : اسرائیل برای مذاکره جدی نیست / اعتمادی به صهیونیست‌ها نداریم

حمدان با اشاره به اینکه هدف از مذاکرات توقف تجاوز، پایان دادن به محاصره و توافق عادلانه برای تبادل اسرا است، گفت: از طرف واسطه‌ها چیزی به ما در مورد از سرگیری مذاکرات اطلاع داده نشده است.

 اسامه حمدان از رهبران حماس شنبه شب در سخنانی با بیان اینکه ما نیازی به مذاکره جدید نداریم و جنبش حماس پاسخ خود را به طرح پیشنهادی واسطه‌ها ارائه داده است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای مذاکره جدی نیست.

به گزارش ایرنا، حمدان با اشاره به اینکه هدف از مذاکرات توقف تجاوز، پایان دادن به محاصره و توافق عادلانه برای تبادل اسرا است، گفت: از طرف واسطه‌ها چیزی به ما در مورد از سرگیری مذاکرات اطلاع داده نشده است.

وی با تاکید براینکه حرف و حدیث‌های امروز در مورد مذاکرات جدید جدی نیست، افزود: پیش تر پیشنهادی ارائه شده بود و ما آن را پذیرفتیم اما رژیم اسرائیل با آن مخالفت کرد و هیچ تضمینی نیست که این رژیم پیشنهادهای جدید برای ورود به مذاکرات را بپذیرد.

حمدان تصریح کرد: سران رژیم اسرائیل به ویژه بنیامین نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شدند؛ زیرا بر این باور بودند که با جنگ زمینی خواهند توانست اسرای صهیونیست را آزاد کنند و به حضور مقاومت فلسطین پایان دهند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نیازی به مذاکره جدید نیست و بحث اصلاح پیشنهاد میانجی‌ها در راستای کمک به رژیم صهیونیستی است، گفت: به هیچ پیشنهاد و طرحی از سوی دشمن صهیونیستی نمی‌توان اعتماد کرد و ما چرا باید بعد از طرح پیشنهادی اخیر واسطه‌ها که آن را پذیرفتیم با طرحی دیگر موافقت کنیم؟

حمدان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون پرسش این است که چه تضمینی می‌توان در رابطه با موافقت رژیم صهیونیستی با افکار و ایده‌های جدید داد، افزود: اگر تضمین جدی وجود نداشته باشد، این به معنای دادن زمان بیشتر به رژیم اشغالگر برای ادامه جنگ است.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون تنها سخن گفتن از آمادگی رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس مستمر کفایت نمی‌کند، گفت: در حال حاضر لازم است که این رژیم فورا از نوار غزه عقب‌نشینی کرده و با توقف حملاتش، جنگ متوقف شود.

حمدان در ادامه با اشاره به اینکه ما همچنین معتقدیم که رژیم صهیونیستی به دنبال طفره رفتن از عمل به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری است، افزود: به اعتقاد ما اولویت کنونی، اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری است و جو بایدن باید آمادگی خود را برای ملزم کردن رژیم اسرائیل به عمل به این حکم اعلام کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان