اگر می‌خواهید خلاقیت‌تان را افزایش دهید...

کودکان هر روز خلاقیت را تمرین می‌کنند با این حال، به نظر می‌رسد که بزرگسالان این روحیه خلاق را از دست داده‌اند. با این حال، زمانی که خلاقیت به یک عادت روزانه تبدیل می‌شود، تخیل دوباره انرژی خود را به دست می‌آورد.

اگر می‌خواهید خلاقیت‌تان را افزایش دهید...

علی سلیمی: کودکان هر روز خلاقیت را تمرین می‌کنند با این حال، به نظر می‌رسد که بزرگسالان این روحیه خلاق را از دست داده‌اند. با این حال، زمانی که خلاقیت به یک عادت روزانه تبدیل می‌شود، تخیل دوباره انرژی خود را به دست می‌آورد.

اگر به دوران کودکی خود فکر کنید خواهید دید که در تمام رفتارهای شما نشانی از خلاقیت وجود داشته است. از جعبه مداد رنگی خانه می‌ساختید، با یک چوب اسب سواری می‌کردید، داستان‌های ابرقهرمانی در بازی‌های خود تعریف می‌کردید و تقریبا هر روز درگیر نوعی خلاقیت بودید. اما در بزرگسالی خلاقیت به یک چالش تبدیل می‌شود. پابلو پیکاسو می‌گوید:«هر کودک یک هنرمند است، مشکل این است وقتی بزرگ شدیم هنرمند باقی بمانیم»

اگر می‌خواهید خلاقیت‌تان را افزایش دهید...

خلاقیت به عنوان یک عادت

شما بدون شک می‌دانید که برای شرکت در دو ماراتن، باید مدت زیادی تمرین کنید تا آمادگی کسب کنید. با اطمینان می‌توان گفت که خلاقیت مانند دویدن و بسیاری فعالیت‌های دیگر، یک کار خاص نیست و بلکه باید بخشی عادی از فعالیت‌های روزمره فرد باشد. در کودکی هر روز از ذهن خلاق استفاده می‌کرده‌ایم اما در بزرگسالی استدلال منطقی را به طور کامل جایگزین تفکر نوآورانه کرده‌ایم.

خلاقیت می‌تواند تبدیل به یک عادت خودکار شود و اگر پیوسته صورت گیرد بیشترین اثر را دارد. به عنوان مثال‌های تمرینی برای خلاقیت به موارد زیر فکر کنید.

- اگر می‌توانستید هر سال از زندگی خود را دوباره زندگی کنید چه می‌شد؟

- چه می‌شد اگر هر وقت کسی دروغ می‌گفت، یک دایره قرمز در وسط پیشانی‌اش ظاهر می‌شد؟

- آجر، نوار لاستیکی، منگه، موتور سیکلت و فانوس دریایی چه شباهت‌هایی با هم دارند؟

- پنج کاربرد دیگری که می‌توان از یک جفت جوراب داشت.

- چگونه کلمات زیر را ترسیم یا نشان می‌دهید: خوب، بی‌نیاز، تنش.

اگر می‌خواهید خلاقیت‌تان را افزایش دهید...

به طور کلی در نظر داشته باشید که خلاقیت می‌تواند یک عادت باشد، خلاقیت را می‌توان هر روز تمرین کرد، زمانی که خلاقیت را به یک عادت روزانه تبدیل می‌کنیم، می‌توانیم به طور قابل توجهی خلاقیت را مانند دوران کودکی بهبود ببخشیم. واقعیت این است که انجام کارهای کوچک خلاقانه، کلید نهایی یک زندگی خلاق است. و در نهایت این که خلاقیت اصلا اینگونه که بگوییم «من آن را دارم» یا «من آن را ندارم» و همه افراد می‌توانند تفکر و زندگی خلاقانه داشته باشند.

منبع: psychologytoday

بیشتر بخوانید: 4 راه طبیعی برای بهبود حافظه/ چه مواد غذایی حافظه را تقویت یا تضعیف می‌کنند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان