مشارکت پرشور مردم مهمترین اصل در انتخابات رییس‌جمهوری است

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در هشتم تیرماه گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی که همه جهانیان چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند؛ مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات به عنوان مهمترین اصل شناخته می‌شود.

مشارکت پرشور مردم مهمترین اصل در انتخابات رییس‌جمهوری است

به گزارش خبرآنلاین، محسن حسین میرزایی در نشست شورای اطلاع‌رسانی با تاکید بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر رسانه‌ها برای زمینه‌سازی افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات، اظهار داشت: در این ارتباط آنچه باید مورد توجه قرار گیرد حفظ فضای حاکم بر کشور در خصوص تکریم جایگاه رییس‌جمهور شهید و همچنین تبدیل فضای مجازی و حقیقی استان به فضای انتخاباتی است.

وحدت، انسجام و همدلی از موارد بسیار مهم در انتخابات است

ایرنا نوشت،رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری وحدت، انسجام و همدلی از موارد بسیار مهم در انتخابات دانست و افزود: آنچه موجب شکل‌گیری انسجام و وحدت در جامعه می‌شود امیدافزایی و امیدآفرینی است.

حسین‌میرزایی برضرورت تولید محتواهای امیدآفرین، امیدافزا و امیدوارانه صحبت کردن با هدف تقویت وحدت و انسجام در جامعه تاکید کرد.

وی گفت:با همفکری، مشورت، تدبیر و بارگذاری محتواهای امیدآفرین زمینه عملیاتی کردن چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت تحقق پیدا کند.

ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی مطلق از سوی دست‌اندرکاران امر انتخابات

حسین میرزایی همچنین بر ضرورت رعایت اصل بی‌طرفی مطلق از سوی دست‌اندرکاران امر انتخابات تاکید کرد.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت نصب‌العین قراردادن تقوا، رعایت مر قانون، اصل بی‌طرفی مطلق ادامه داد: در انتخابات‌های شوراهای اسلامی یک روستا و یک شهر، در انتخابات مجلس یک یا چند شهرستان، در انتخابات خبرگان یک استان و در انتخابات ریاست جمهوری یک کشور به عنوان حوزه انتخابیه تعیین شده است.

با رعایت قانون انتخاباتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت:هرچند تنها یک ماه فرصت برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری پیش رو است اما تلاش می‌شود با رعایت قانون انتخاباتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان‌ها افزود: براساس قانون 10 خرداد فرمان شروع انتخابات به فرمانداران و بخشداران صادر و هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل کشور شکل می‌گیرد.

حسین‌میرزایی اضافه کرد: 10 تا 14 خرداد زمان ثبت‌نام ازداوطلبان حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و از روز 15 تا 21 خرداد ماه نیز بررسی صلاحیت‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری یادآور شد: براساس قانون 22 خرداد اسامی افراد تایید صلاحیت شده از سوی وزارت کشور منتشر و داوطلبان از 23 خرداد تا 6 تیرماه به مدت 15 روز می‌توانند به تبلیغ بپردازند.

گفتنی است ، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور دولت سیزدهم و هیأت همراه، براساس اصل 131 قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف 50 روز با تصمیم شورایی متشکل از روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رییس جمهور برگزار شود. بر اساس تصمیم این شورا و موافقت شورای نگهبان، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هشت تیر 1403 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (30 اردیبهشت 1403) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور شهید پس از تشییع باشکوه و تاریخی، غروب پنجشنبه سوم خرداد 1403 در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان