بیش از ۸۳ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط نهایی این طرح هستند و تاکنون ۲۷ هزار و ۷۲۶ قطعه زمین توسط وزارت شهرسازی و بنیاد مسکن تامین شده است.

بیش از 83 هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدخلیل منبتی در گفتگویی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در این استان با کندی پیش می‌رود، اظهارکرد: این درحالیست که تامین مالی این طرح طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بر عهده نظام بانکی است و باید عقب‌ماندگی این بخش جبران شود.

وی گفت: پنج بانک تجارت، صادرات، مسکن، ملی و ملت تاکنون وام پنج میلیارد و 500 میلیون ریالی به سه هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی پرداخت کرده‌اند.

منبتی افزود: 83 هزار و 150 خانوار برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند که 22 هزار و 300 نفر حائز شرایط نهایی این طرح هستند و تاکنون 27 هزار و 726 قطعه زمین توسط وزارت شهرسازی و بنیاد مسکن تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: متولی اصلی طرح نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی است که زمین‌های 99 ساله به متقاضیان واگذار می‌کند، در این استان 94 شهر وجود دارد که 87 شهر آن زیر 100 هزار نفر و هفت شهر نیز بالای 100 هزار نفر جمعیت دارند که بنیاد مسکن در 53 شهر عملیات ساخت‌ را آغاز کرده‌ است.

منبتی گفت: تاکنون عملیات اجرایی 11 هزار و 540 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز شده که از این تعداد 760 واحد متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که نظارت بر ساخت و ساز را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه هزار و 404 واحد در مرحله اسکلت و سقف، هزار و 900 واحد در مرحله سفت کاری و هزار و 100 واحد به مرحله نازک کاری رسیده است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی 72 سایت به مساحت 934 هکتار به سایت‌های فعلی بنیاد در استان اضافه کرد که 69 سایت تاکنون مصوب شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان