بازیگر کودک خوشه‌های خشم از دنیا رفت/ چرا جان فورد انتخابش کرد؟

داریل هیکمن بازیگر کودک «خوشه‌های خشم» و «به بهشت واگذارش کن» در ۹۲ سالگی درگذشت.

بازیگر کودک خوشه‌های خشم از دنیا رفت/ چرا جان فورد انتخابش کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،داریل هیکمن که وقتی خردسال بود در فیلم‌هایی مانند «خوشه‌های خشم» و «به بهشت واگذارش کن» بازی کرده بود، در 92 سالگی از دنیا رفت.

مهر نوشت:او برادر بزرگتر دواین هیکمن فقید بود و با وی در «کاپیتان ادی» (1945) جلوی دوربین رفت و نقش خلبان جنگنده مشهور ادی ریکن‌بکر را وقتی پسر بچه بود، بازی کرد.

سال 1951 هیکمن پس از بازی در بیش از 40 فیلم در حالی که بازیگر قراردادی پارامونت و ام‌جی‌ام بود، سرخورده از این تجارت به صومعه پناه برد، اما مدتی بعد بازگشت، به دانشگاه رفت و به بازیگری ادامه داد.

وی نقش وینفیلد، کم سن‌ترین عضو خانواده «جاد» را که جان اشتاین بک در «خوشه‌های خشم» خلق کرده بود در فیلمی اقتباسی که سال 1940 توسط جان فورد ساخته شد، ایفا کرد. درحالی که حدود 100 کودک برای بازی در این نقش تست شدند، فورد در پاسخ به این سوال که چرا این کار را به هیکمن داده، گفت: تنها بچه‌ای بود که مثل یک بازیگر رفتار نکرد.

پس از «خوشه‌های خشم» او با اسپنسر تریسی و میکی رونی در فیلم «مردان شهر پسرها» در سال 1941 جلوی دوربین رفت و با الیزابت تیلور که دوستش بود در سال 1949 در «بوسه‌ای برای کورلیس» بازی کرد. در فیلم نوآر کلاسیک «به بهشت واگذارش کن» (1945)، به کارگردانی جان ام. استال، هیکمن در نقش برادر کوچکتر و معلول کورنل وایلد که در دریاچه غرق می‌شود، به یادماندنی ظاهر شد. وی همچنین نقش بچگی شخصیت «راپسودی در آبی» (1945) و «عشق عجیب مارتا آیورز» (1946) را بازی کرد و در ملودرام «کمدی انسانی» (1943) در نقش کودکی ظاهر شد که دچار کندذهنی بود.

هیکمن در برادوی هم حضور داشت و در نمایش «چگونه بدون تلاش واقعی در تجارت موفق شویم» از سال 1961 تا 1965 روی صحنه رفت.

این بازیگر در دهه 1950 و 1960 بیشتر به بازی در برنامه‌های تلویزیونی پرداخت و در دهه 1970 در نیویورک، تهیه کننده سریال «عشق زندگی» سی‌بی‌اس بود و حدود 5 سال مسئولیت برنامه‌های روزانه این شبکه را برعهده داشت.

داریل هیکمن سال 1977 به لس آنجلس بازگشت و به عنوان تهیه کننده کار کرد. وی یک کتاب هم درباره بازیگری با عنوان «بازیگر ناخودآگاه: خارج از کنترل، تحت فرمان کامل» نوشت که سال 2007 منتشر شد. در این کتاب وی اظهار کرد که به شدت تحت تاثیر اسپنسر تریسی و جورج کوکر کارگردان بود که با آنها در فیلم «دارنده مشعل» در سال 1942 همکاری کرده بود.

22057

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان