کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه ویژه به مسئله تولید ملی است

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار سال"جهش تولید با مشارکت مردم"، گفت: باید موانع اجرایی تحقق شعار برداشته شود، کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه ویژه به مسئله تولید ملی است

کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه ویژه به مسئله تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اولین جلسه ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال 1403 با حضور محمد رزم رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، نصرالدین صالحیدادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و سایر اعضا برگزار شد.

محمد رزم رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان بر اساس درخواست‌های فعالان اقتصادی،واحدهای تولیدی، تجار و بازرگانان تشکیل می‌شود، اظهار کرد: درخواست‌هایی که به دبیرخانه این ستاد واصل می‌شود، ابتدا در یک جلسه کارشناسی بررسی و در صورت تایید در این ستاد با حضور مسئولان مربوطه بررسی و برای حل مشکلات آنان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تایید و دستورالعمل‌های قوه قضائیه برگزار می‌شود، گفت: بسیاری از دستورالعمل‌ها و اسناد قوه قضائیه در دوران ریاست شهید آیت‌الله رئیسی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است، سند تحول قضایی نیز با نظر مثبت ایشان مصوب و توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شد.

رزم با اشاره به شعار سال"جهش تولید با مشارکت مردم"، خاطرنشان کرد: باید موانع اجرایی تحقق شعار برداشته شود، کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه ویژه به مسئله تولید ملی است.

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر موانع پیش‌روی تولید حل شود، قطعا مشکل تورم، اشتغال و حفظ ارزش پول ملی نیز حل خواهد شد، باید تلاش کنیم تا تولید تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید بدون مشارکت مردم امکان‌پذیرنیست، گفت: بنابراین باید تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال به‌ کار گرفته شود.

کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه ویژه به مسئله تولید ملی است

تحقق 80 درصد مصوبات جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال 1402

در ادامه جلسه سید نصرالدین صالحی- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان به درخواست فعالان اقتصادی برگزار می‌شود، اظهار کرد: درخواست‌های واصله از سوی فعالان اقتصادی قبل از طرح در جلسه در یک جلسه کارشناسی با یک جمع محدودتر بررسی می‌شود.

وی افزود: 80 درصد مصوبات جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال‌ گذشته به نتیجه رسیده است، درخواست‌های بسیاری به دبیرخانه این ستاد واصل می‌شود و طبق دستورالعمل باید به این درخواست‌ها رسیدگی شود.

صالحی بیان کرد: 3 درخواست پس از برگزاری جلسه کارشناسی به جلسه امروز ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری واصل شد تا با حضور مسئولان اجرایی و قضایی مربوطه مشکلات این واحدها حل شود.

با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی یک رئیس‌جمهور پرتلاش و صادق‌الوعده بود، یادآور شد: ایشان با جدیت پیگیر امور مردم بودند و باید تلاش کنیم راهشان ادامه پیدا کند.

کلید حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه ویژه به مسئله تولید ملی است

همراهی قوه قضائیه با بخش خصوصی استان قابل تقدیر است

شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی استان چهارمحال وبختیاری نیز دراین جلسه با تاکید بر اینکه همراهی قوه قضائیه با بخش خصوصی استان قابل تقدیر است، گفت: می‌توان بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را با همراهی دستگاه‌های اجرایی و قضایی حل و فصل کرد.

با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در جلسات ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان قابل حل است، خاطرنشان کرد: مشکلات قبل از طرح در این جلسه در یک جلسه کارشناسی چکش‌کاری می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع تعهد ارزی مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و واردکنندگان ایجاد کرده است، عنوان کرد: با افزایش نرخ ارز این قشر برای رفع تعهد ارزی با مشکلاتی روبرو شده‌اند، در جلسه امروز مشکل یکی از شرکت‌های استان در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی مطرح شد.

زارع تاکید کرد: باید تلاش کنیم مشکلات فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود تا خللی در تولید کشور ایجاد نشود.

گفتنی است؛ مشکل شرکت کیمیاگران تغذیه در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی و مشکل برق مجتمع گلخانه‌ای بلداجی در این جلسه مطرح شد و پس از بررسی پیشنهادات اعضا، مصوباتی برای حل مشکلات این واحدها انجام شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان