لردگان میزبان جشنواره منطقه ای شاهنامه خوانی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره شاهنامه خوانی ونقالی به میزبانی شهرستان لردگان در اواخر تابستان برگژارمی گردد

لردگان میزبان جشنواره منطقه ای شاهنامه خوانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی در نشست برنامه‌ریزی سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای شاهنامه‌خوانی و نقالی لردگان که با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، افزود: این جشنواره با سابقه 16 ساله از جمله رویدادهای است که تأثیر مثبتی در ایجاد جریان هنری و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی دارد و امسال پس از 2 سال وقفه در قالب طرح‌های قرارگاه شهید آوینی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه، جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی لردگان با دامنه پذیرش آثار از استان‌های زاگرس نشین برپا می‌شود که استان‌های هدف رویداد در جمع‌بندی نهایی فراخوان اعلام خواهد شد.

فرجی در نظر گرفتن رده‌های سنی مختلف برای فراهم شدن امکان حضور حداکثری شرکت‌کنندگان و برقراری عدالت در داوری آثار رسیده را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در تدوین این فراخوان بیان کرد و گفت: بر همین مبنا با تشکیل دبیرخانه جشنواره، آثار دریافتی در مرحله بازبینی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پذیرفته‌شدگان برای اجرا و داوری نهایی به لردگان دعوت می‌شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امید می‌رود با توجه به ماهیت اجتماعی و فرهنگی جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی لردگان و حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و ادب فارسی در این رویداد، حمایت‌های شهرستان برای تأمین هزینه‌های اجرایی این جشنواره به مدد مجموعه‌های فرهنگی بیاید و بتوان این رویداد را که به هویت شهری این منطقه تبدیل شده است همچنان زنده و پویا نگه داشت.

مکان‌یابی برای احداث سینمای لردگان

فرجی در ادامه به نشست هماهنگی با مسئولان شهرستانی لردگان برای تأمین زمین موردنیاز سینمای این شهر اشاره و تصریح کرد: اعتبارات لازم برای ایجاد این زیرساخت فرهنگی هنری در جریان سفر دوم رئیس‌جمهور شهید به استان دیده شده است و باید هر چه زودتر مکان این سینما مشخص و برای دریافت موافقت اصولی از سازمان سینمایی اقدام شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه قطعه زمین در محدوده چشمه برم لردگان برای ساخت سینما پیشنهاد شده است، افزود: با بررسی میدانی و اولیه و با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر لردگان مقرر شد مدیریت شهری، اسناد حقوقی و موارد مرتبط با واگذاری زمین‌ها را در اختیار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهد تا پیگیری‌ها در وزارت فرهنگ ادامه یابد.
گفتنی است، نخستین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی به صورت شهرستانی از سال 86 در چهارمحال و بختیاری و لردگان آغاز شد و در ادامه این جشنواره به صورت استانی و سپس منطقه‌ای تداوم یافت.
در دوره دوازدهم این جشنواره منطقه‌ای، نزدیک به 300 اثر از 160 شرکت‌کننده به دبیرخانه ارسال شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان