گفت‌وگوی پاپ فرانسیس و سفیر روسیه در مورد روند صلح اوکراین

سفارت روسیه اعلام کرد: مسکو آگاه است که پاپ فرانسیس به طور دائم به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین است و در عین حال ماهیت پیچیده آن و دلایل واقعی این درگیری بحرانی را درک می‌کند.

سفارت روسیه در واتیکان امروز (شنبه) خبر داد که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان و «ایوان سلطانوفسکی» سفیر مسکو در واتیکان در مورد پیشنهاد صلح «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند.
 
به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واتیکان به خبرنگاران اعلام کرد: «مساله اوکراین، از جمله شرایط توافق صلح که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مقامات مهم وزارت خارجه روسیه بیان کرد، مورد بحث قرار گرفت. ایوان سلطانوفسکی [سفیر مسکو در واتیکان] از پاپ [رهبر کاتولیک‌های جهان] به دلیل موضع همواره متعادل و صلح‌آمیز او در این مورد قدردانی کرد.»
 
این سفارتخانه افزود: «واتیکان بی اثر بودن هر گونه روند صلح بدون مشارکت روسیه را درک می‌کند.»
 
به نوشته «اسپوتنیک»، پوتین اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که پس از اینکه اوکراین از مناطقی که روسیه مدعی آن است، خارج شود و برنامه‌های پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به طور رسمی کنار بگذارد، مسکو فورا آتش‌بس اعلام و مذاکرات با کی‌یف را آغاز خواهد کرد. با این حال، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین این پیشنهاد را رد کرد و آن را یک اولتیماتوم خواند.
 
سفارت روسیه همچنین اعلام کرد: مسکو آگاه است که پاپ فرانسیس به طور دائم به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین است و در عین حال ماهیت پیچیده آن و دلایل واقعی این درگیری بحرانی را درک می‌کند.
 
سفارت روسیه در واتیکان اضافه کرد که هیات مسکو نگرانی‌های مشترکی با واتیکان در مورد وضعیت رو به وخامت جهانی دارد و برای ادامه گفت‌وگوی منظم و محرمانه بین روسیه و واتیکان اعلام آمادگی کرد.
 
بر اساس این گزارش، فرانسیس بارها آمادگی خود را برای سفر به روسیه و اوکراین در راستای پیشبرد صلح و کمک به تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌های جاری اعلام کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان