توضیح بانک مرکزی درباره پول جدید ایران/ همه ویژگی‌های پول جدید ایرانی را ببینید

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: ریال دیجیتال عملاً همان اسکناس بوده و تنها فرق آن حذف کاغذ و فیزیک است که با استفاده از آن به راحتی و به سرعت می‌توان خرید یا انتقال وجه انجام داد.

توضیح بانک مرکزی درباره پول جدید ایران/ همه ویژگی‌های پول جدید ایرانی را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهران محرامیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم آئین رونمایی اجرای آزمایشی ریال دیجیتال با حضور مدیران شبکه‌های بانکی، با بیان اینکه ریال دیجیتال پروژه بسیار بزرگی است، اظهار کرد: در حال حاضر جزو برترین کشورهای دنیا در زمینه بانکداری الکترونیک و شمولیت مالی قرار داریم.

وی افزود: 93.5 درصد اشخاص بالای 18 سال ایرانی آن هم در شرایط تحریم به خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک دسترسی دارند.

محرامیان ادامه داد: هر ایرانی روزانه به طور متوسط 5 تراکنش بانکی انجام می‌دهد که با جمعیت 80 میلیونی به 400 میلیون تراکنش در روز می‌رسد.

محرمیان با بیان اینکه با حذف اسکناس، مردم برای پرداخت‌های خرد مشکل داشتند، گفت: اگر می‌خواستیم برای حل این مشکل، اسکناس چاپ کنیم رسما به عقب بر می‌گشتیم. به همین دلیل به سمت چاپ واحد پول دیجیتال کشور پیش رفتیم.

وی اظهار کرد: ریال دیجیتال عملا اسکناس است؛ هر آنچه برای اسکناس تصور می‌کنیم برای ریال دیجیتال هم شامل می‌شود به جز حالت فیزیکی. در جزیره کیش بانک‌های ملت و تجارت دستگاه‌های پوز را مجهز کردند، در تاکسی‌ها هم به صورت نزدیک کردن موبایل‌ها با هم یا اسکن Qr پرداخت انجام می‌شود.

محرامیان همچنین از رونمایی از اعتبارسنجی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه هم به تدریج در تمام بانک‌ها اجرایی می‌شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان