گزارش اختصاصی مشرق/

جزئیات حملات ناشناس به رزمندگان مقاومت در مرزهای عراق و سوریه/ چرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از جاده تهران - مدیترانه هراس دارند؟

حمله به مواضع رزمندگان مقاومت اسلامی کتائب سیدالشهدا در مرزهای عراق و سوریه نشان داد صهیونیست ها به دنبال ناامن کردن مسیر راهبردی تهران - مدیترانه هستند.

سرویس جهان مشرق - شب گذشته ( جمعه دوم تیرماه) پهپادهای ناشناس ( گفته شده احتمالا متعلق به رژیم صهیونیستی) یک منطقه نظامی را در نزدیکی شهرک «عشایر» در هفت کیلومتری غرب شهر البوکمال در شرق استان دیرالزور سوریه هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در مرزهای مشترک سوریه و عراق از نزدیک دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات حمله جمعه شب اشاره کرد و گفت: در حمله پهپادهای مهاجم، مواضع گروه مقاومت اسلامی «کتائب سید الشهدا» عراق هدف قرار گرفت.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، یک خودروی نظامی هم در منطقه «بادیه الحمدان و السکریه» در محور شمالی شهر مهم و راهبردی البوکمال هدف قرار گرفت و تاکنون آمریکایی ها و صهیونیست ها مسئولیت این حمله را به طور رسمی به عهده نگرفتند.

این منبع میدانی با بین این که یکی از رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی عراق به نام عبدالله رزاق در جریان این حمله پهپادی به شهادت رسید، افزود: خسارت حمله پهپادی شب گذشته بیشتر مالی بود و به برخی تجهیزات نظامی آسیب هایی وارد آمد.

به گفته این منبع میدانی، رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته تلاش کرده به عملیات های گروه های مقاومت اسلامی عراق در عمق سرزمین های اشغالی پاسخ دهد و در چندین مرتبه به طور غیر رسمی با حملات هوایی و پهپادی مواضع رزمندگان را هدف قرار داده است.

جزئیات حملات ناشناس به رزمندگان مقاومت در مرزهای عراق و سوریه/ چرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از جاده تهران - مدیترانه هراس دارند؟

این منبع میدانی با بیان این که این حمله بی تاثیر و بی ارتباط از درگیری احتمالی رژیم صهیونیستی و حزب الله نیست، تصریح کرد: صهیونیست ها همچنین با این حملات درصدد هستند راه زمینی بسیار مهم و راهبردی تهران - مدیترانه را ناامن کنند.

ائتلاف غربی، عبری، عربی در مقاطع مختلف زمانی با حمله به جاده راهبردی تهران- مدیترانه به ویژه در نقطه اتصال این مسیر ( گذرگاه البوکمال- القائم در مرزهای مشترک عراق و سوریه) تلاش کرده این راه ارتباطی را مسدود کند اما ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیده است.

به گزارش مشرق، صهیونیست ها و متحدانش با حمله به جاده ایران-مدیترانه (تهران، بغداد، دمشق، بیروت) قصد دارند به جبهه مقاومت پیام دهند در صورت آغاز جنگ با حزب الله، همزمان این مسیر مهم را قطع می کنند چرا که مدعی هستند این محور کمک رسانی است اما کسانی که کمترین اطلاعاتی را از منطقه دارند به خوبی آگاه هستند که شرایط و نوع تجهیز جبهه مقاومت با آنچه که صهیونیست ها اعلام می کنند بسیار متفاوت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان