اوکراین با اتکمز بازی با آتش را شروع می‌کند؟

مقامات اوکراین در حال اعمال فشار بر آمریکا به منظور رفع ممنوعیت استفاده از موشک دوربرد «اتکمز» برای حمله به عمق خاک روسیه هستند.

اوکراین با اتکمز بازی با آتش را شروع می‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که مقامات کی‌یف قصد دارند تا با اعمال فشار بر کاخ سفید، مجوز استفاده از موشک‌‎های تاکتیکی دوربرد «اتکمز» را علیه مواضعی در عمق خاک روسیه دریافت کنند.

آسوشیتدپرس نوشت: مقامات اوکراینی با اعمال فشار به آمریکا قصد دارند تا مجوز حمله به اهداف ارزشمند در داخل خاک روسیه را با استفاده از اتکمز بگیرند. کی‌یف به‌دنبال تایید واشنگتن برای حمله با موشک دوربرد به خاک روسیه در فواصل 100 تا 150 کیلومتری است.

به گزارش مهر، در ادامه گزارش این خبرگزاری آمده است: نمایندگان فرماندهی ارتش اوکراین مدعی هستند که بدون این قابلیت، «دستشان بسته است.» کی‌یف بر این باور است که تنها «شرایط مبرم میدان نبرد» می‌تواند طرف آمریکایی را مجبور به رفع این ممنوعیت کند.

نماینده وزارت خارجه آمریکا به‌تازگی به اسپوتنیک گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اوکراین اجازه داده است تا از تسلیحات اعطایی واشنگتن برای حمله علیه اهدافی در خاک روسیه که برای منطقه خارکف تهدید تلقی می‌شوند، استفاده کند اما این مجوز درباره موشک‌های اتکمز یا سایر سامانه‌های دوربرد صدق نمی‌کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اوایل ژوئن گفت که مجوز استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه برای تمام مناطقی که نیروهای روسیه از طریق آن از مرز اوکراین عبور می‌کنند، قابل اعمال است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اواخر ماه مه گفت که نمایندگان ناتو وقتی از برنامه‌های مرتبط با صدور مجوز برای حمله کی‌یف با سامانه‌های موشکی غربی به «اهداف مشروع» در خاک روسیه حرف می‌زنند، باید بدانند که با چه چیزی «سروکار دارند و با آن بازی می‌کنند.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که اعضای ناتو عامدانه در حال تشدید تنش هستند و اوکراین را به ادامه این جنگ بی‌منطق تحریک می‌کنند و این تحریکات در نهایت به منافع کشورهایی آسیب می‌زند که مسیر تشدید جنگ را در پیش گرفته‌اند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان