مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین ،سازمان تامین اجتماعی به‌تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز مهلت ثبت نام نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران به میزان 10 میلیون تومان افزایش یافته و به 30 میلیون تومان رسیده است؛ اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه‌ «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.

نکته جالب توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند 1403 را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام می‌شود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسی‌های لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز می‌شود.

شایان ذکر است بازنشستگانی که با وام‌شان موافقت می‌شود، باید حداقل 50 هزار تومان در حساب بانک رفاه خود داشته باشند تا مبلغ تمبر برای واریز وام از حساب آنها کسر شود.

شرایط دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگی

مستمری‌بگیران متقاضی برای دریافت این وام باید حداکثر 78 سال داشته باشند، حساب بانکی آنها مسدود نباشد و مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی باشد. به‌علاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی داشته باشند، حداقل موجودی حساب آنها 100 هزار تومان باشد و طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده نکرده باشند.

همچنین در این مرحله 40 هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان