تل‌آویو به دلیل ازدحام زندان‌ها، برخی اسرا را آزاد می‌کند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل ازدحام در زندان‌های این رژیم، مسوولان آن قصد دارند، تعدادی از زندانی‌ها را آزاد کنند، هم‌چنین مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی از شکنجه‌های روحی و جسمی اسرای فلسطینی در زندان النقب خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی بازداشت‌های ظالمانه‌ای که از زمان حملات علیه هفتم اکتبر گذشته در اراضی اشغالی آغاز شده، با ازدحام شدید مواجه شده‌اند.

در این رابطه مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر در اوایل آوریل گذشته اعلام کرد، در حالی که ظرفیت زندان‌ها 14 هزار و 500 زندانی است، تعداد فعلی زندانی‌ها بیش از 21 هزار تن است.

با وجود اینکه تل‌آویو ماه گذشته میلادی حدود 1000 زندانی فلسطینی را آزاد کرد اما اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بحران ازدحام زندان‌ها در نتیجه بازداشت‌های جمعی فلسطینی‌ها در شهرهای اشغالی بی‌سابقه بوده است.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سرویس جاسوسی «شین‌بت» هفته گذشته مجبور شده به دلیل ازدحام زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، 20 حکم بازداشت را لغو کند.

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی قصد دارند زندانیان اداری فلسطینی را در زمان اتمام مدت بازداشت‌شان آزاد کنند تا فضایی در زندان‌ها ایجاد شود، آنها در این رابطه قصد دارند 20 زندانی فلسطینی را آزاد کنند.

از سوی دیگر طبق گزارشی که روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» منتشر کرد، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به تازگی مجبور شده تعداد زیادی از کارگران فلسطینی را که پیش از این با ادعای نداشتن مجوز در داخل اراضی اشغالی بازداشت کرده بود، آزاد کند.

نیروهای اشغالگر از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از 3000 کارگر فلسطینی را بازداشت کردند.

با وجود این گزارش‌ها، مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که آمار بازداشت‌ها در کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز حملات به غزه به 9325 مورد رسیده که 25 تن از آنها روزهای جمعه و شنبه از کرانه باختری بازداشت شدند و تعدادی از آنها از اسرای سابق بودند.

همچنین رژیم صهیونیستی به اقدامات خود علیه اسرای فلسطینی در زندان‌هایش ادامه داده و مجازات‌های سخت و ظالمانه‌ای را علیه آنها اعمال می‌کند.

اداره امور اسرا و آزادگان فلسطینی امروز یکشنبه در بیانیه‌ای افشا کرد که مدیریت زندان «النقب» هر اسیر فلسطینی را که به ملاقات برود، تهدید به ضرب و شتم و حبس در سلول انفرادی کرده است.

این مرکز در بیانیه خود اعلام کرد که یکی از وکلای آن در بازدید اخیرش از زندان النقب متوجه شد که بیشتر زندانی‌هایی که قصد ملاقات با آنها را دارد، از ملاقات امتناع می‌کنند و پس از آنکه توانست با یکی از این اسرا صحبت کند، متوجه شد که زندانبان‌ها آنها را تهدید کردند در صورتی که به ملاقات بروند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به عنوان مجازات از صبح تا عصر با دست‌ها و پاهای بسته در قفسی آهنی حبس خواهند شد.

این مرکز گزارش داد، چنین مجازاتی می‌تواند بنا به میل زندانبان‌ها یک تا چند روز ادامه یابد و در طول این مدت اسیر فلسطینی از رفتن به سرویس بهداشتی و یا خوردن غذا و نوشیدنی منع می‌شود و در صورتی که از موضوعی شکایت کرده و یا درخواست ساده‌ای داشته باشد، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به شدت شکنجه می‌شود.

مرکز یاد شده فاش کرد، شرایط اسرا در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی خطوط قرمز را رد کرده و آنها به دلیل شکنجه‌های جسمی و روحی که از هفتم اکتبر می‌بینند، هر روز با خطر مرگ مواجه هستند.

در همین رابطه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی چند ساعت گذشته دستکم 20 فلسطینی از جمله چند کودک، یک دانش‌آموز دبیرستانی و چند اسیر سابق را در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی و مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه کوتاهی اعلام کردند، بازداشت‌ها در استان الخلیل متمرکز بوده و در دیگر استان‌ها از جمله نابلس، رام‌الله، قلقیلیه، اریحا و طوباس نیز انجام شدند، این بازداشت‌ها با آزار و اذیت، ضرب و جرح، تهدید آنها و خانواده‌هایشان، تخریب گسترده خانه‌های آنها و شکنجه همراه بوده است.

طبق این بیانیه، شمار بازداشتی‌ها از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون به بیش از 9345 تن افزایش یافته و این آمار شامل آنهایی است که در داخل خانه‌هایشان و یا ایست‌های بازرسی بازداشت شدند و یا آنهایی که خودشان زیر فشار مجبور به تسلیم کردن خود شدند و یا آنهایی که به عنوان گروگان بازداشت شدند.

در پایان این بیانیه نیز آمده است، رژیم اشغالگر به بازداشت‌های برنامه‌ریزی‌شده خود به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های ثابتش ادمه می‌دهد، این بازداشت‌ها از هفتم اکتبر به بعد چه از نظر تعداد بازداشتی‌ها و چه از نظر جنایاتی که در کنار آنها انجام می‌شوند از جمله یورش به خانه‌ها و تخریب‌های گسترده، شدت یافته‌اند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان