راهنمای نحوه نصب تخت خواب کشودار کودک

راهنمای نحوه نصب تخت خواب کشودار کودک

اگر تخت‌خواب کودک را به‌صورت اصولی نصب نکنید باعث خرابی تخت و خسارت دیدن بدنه آن می‌شود. همچنین ممکن است ایمنی کودک نیز به خطر بیوفتد. نصب تخت کشودار چالش برانگیز است اما با کمک گرفتن از دفترچه راهنما و طی کردن مراحل گام‌به‌گام به‌راحتی می‌توان تخت کشودار را نصب کرد. مراحلی که به ترتیب باید انجام دهید شامل قرار دادن اجزا تخت کنار یکدیگر، نصب قیدها به تاج و پایین تخت، نصب بست‌های نگه‌دارنده کفی تخت، جای‌گذاری کشوها و اطمینان از نصب اصولی تخت هستند. در این مطلب مراحل گام‌به‌گام نحوه نصب تخت خواب کشودار کودک را برای شما شرح داده‌ایم.

راهنمای نحوه نصب تخت خواب کشودار کودک

مرحله اول نصب تخت کشودار؛ آماده‌سازی اجزا تخت کودک

پس از تهیه ابزارآلات لازم، همه اجزا تخت کودک ازجمله تاج تخت، قیدها (تخت خواب از 4 طرف تشکیل می‌شود که به آن قید می‌گویند)، کفی و پایین تخت را کنار هم قرار دهید. سپس قیدهای تخت را در زاویه‌ای 90 درجه از تاج تخت و پایین تخت نگه‌دارید. سپس چک کنید که قیدهای کناری تخت را به‌صورت مستقیم قرار داده‌اید تا در مرحله آخر تشک به‌راحتی روی تخت قرار بگیرد. زیرا اگر قیدها در زاویه 90 درجه و مناسبی قرار نداشته باشند با پیچ کردن مهره‌ها قیدها به‌صورت کج، فیکس می‌شوند.

ازآن‌جا که بسیاری از مراحل نصب تخت کشویی کودک مانند نصب تخت‌خواب و سرویس خواب نوزاد است، می‌توانید از اطلاعات مرحله آماده‌سازی اجزا تخت کودک برای نصب تخت کشودار نوزاد نیز استفاده کنید. اگر قیدها در زاویه 90 درجه و مناسبی قرار نداشته باشند با پیچ کردن مهره‌ها قیدها به‌صورت کج، فیکس می‌شوند.

گام دوم مونتاژ تخت کودک؛ نصب قیدها به تخت با زاویه 90 درجه

در گام دوم برای نصب تخت کشویی سرویس خواب نوزاد پسر و دختر و همچنین کودکان، تاج تخت و یکی از قیدهای کناری را با زاویه 90 درجه طوری کنار هم قرار دهید تا محل قرارگیری پیچ‌ها روی یکدیگر مماس شوند. سپس پیچ‌ها را از واشر رد کنید تا در محل صحیح قرار بگیرند.

در نهایت دو قسمت تاج تخت و قید کناری را به یک دیگر متصل کرده و با پیچ‌گوشتی مهره‌ها را در جهت عقربه ساعت بچرخانید. سپس باید قید کناری را به همان شیوه به قسمت پایین تخت متصل کنید. در هنگام پیچ کردن مهره‌ها دقت کنید تا آن‌ها را با زاویه کج پیچ نکنید. همچنین از محکم شدن کامل پیچ‌ها مطمئن شوید.

گام سوم نصب تخت کشودار کودک؛ نصب بست‌های نگهدارنده کفی تخت

در مرحله سوم برای نصب اجزا تخت سرویس خواب نوزاد دختر و پسر و کودکان، باید بست‌های نگه‌دارنده کفی تخت را با فاصله‌های برابر به قیدهای کنار متصل کنید. ازآن‌جا که بست‌ها نگه‌دارنده اصلی کفی تخت هستند باید از سفت شدن اتصال آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در نهایت باید کفی تخت را روی بست‌ها قرار دهید.

مرحله چهارم نصب تخت‌خواب کشویی کودک؛ جای‌گذاری کشوها

تخت‌های کشودار کودکان عموما یک کنسول دارد که از چند کشو تشکیل شده است. کنسول‌های چندتکه معمولا در قسمت تاج یا پایین تخت نصب می‌شوند. در بعضی از تخت‌خواب‌ها این کنسول‌ها به‌صورت توکار در کناره‌های تخت قرار می‌گیرند. برای اتصال کنسول یک تکه کشودار به تخت، از یک یراق و پیچ و مهره برای فیکس کردن کنسول به قسمت بالایی یا پایین تخت استفاده می‌کنند.

در برخی از تخت‌های کشودار کودک، محل نصب پیچ‌ها در داخل کشو قرار دارد. برای نصب پیچ‌ها باید کشو را از ریل خارج کنید و پیچ‌ها را با پیچ‌گوشتی در جهت عقربه‌های ساعت سفت کنید. در نهایت کشو‌ها را داخل ریل خود قرار دهید.

راهنمای نحوه نصب تخت خواب کشودار کودک

گام پنجم؛ اطمینان از نصب اصولی تخت‌خواب کشویی کودک

در مرحله آخر برای حفظ ایمنی کودک، چک کنید که پیچ‌ و مهره‌های تخت به‌درستی بسته شده و پیچ‌ها در زاویه کج سفت نشده باشند. برای اطمینان از اینکه کشو به‌ شیوه صحیح در جای خود قرار گرفته است، چند بار کشو را باز و بسته کنید. همچنین از اتصال بست‌های نگه‌دارنده تخت و اتصال صحیح کنسول کشودار به تخت مطمئن شوید.

بررسی نکات مهم برای نصب تخت کودک

قبل از شروع نصب تخت کشودار کودک حتما دفترچه راهنمای آن را به‌طورکامل مطالعه کنید؛ در دفترچه‌های راهنما عموما مراحل گام‌به‌گام نصب تخت کشودار به‌صورت تصویری نمایش داده شده است. در ادامه به نکاتی که هنگام نصب تخت کودک باید در نظر داشته باشید می‌پردازیم:

  • آچار و پیچ‌گوشتی مناسبی برای مونتاژ تخت و سفت کردن پیچ‌ومهره‌ها به‌کار ببرید.
  • برای حمل تاج تخت، قیدهای کناری و پایین تخت، از هول دادن و کشیدن آن‌ها خودداری کنید.
  • برای حمل اجزا تخت و نگه‌داشتن قیدها هنگام نصب از فردی دیگر کمک بگیرید.
  • برای جلوگیری از آسیب به تخت از باز کردن و بستن پیچ‌ومهره‌ها با اجزای تیز و برنده جلوگیری کنید.

علاوه‌بر کمک گرفتن از دفترچه راهنما، درصورتی‌که هنگام نصب اجزا تخت با چالش مواجه شده‌اید با خدمات مشتریان شرکت سازنده تماس بگیرید تا شما را برای تکمیل مراحل نصب راهنمایی کنند.

راهنمای نحوه نصب تخت خواب کشودار کودک

با خرید سرویس خواب کودک از فروشگاه بلج، چالشی برای نصب تخت ندارید

برای نصب صحیح تخت خواب کودک باید همه مراحل نصب از جمله قرار دادن اجزا تخت کنار هم، نصب قیدها با زاویه 90 درجه، نصب بست‌های نگه‌دارنده کفی تخت و جای‌گذاری کشوها را به ترتیب و با دقت کافی انجام دهید. چنانچه هنگام نصب اجزا تخت کودک با مشکلی مواجه شده‌اید، برای راهنمایی با کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت سازنده تماس بگیرید. همچنین در صورت خرید سرویس‌های خواب کودک از فروشگاه‌هایی مانند بلج، امکان فرستادن نصاب برای مونتاژ نهایی تخت‌خواب وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان