مازندران؛بالاتر از ترکیه و عربستان

استان‌هایی که بیشترین مدال را برای ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آوردند را بشناسید.

مازندران؛بالاتر از ترکیه و عربستان

ایمان گودرزی؛ المپیک به پایان رسید و تیم ایران کسب 12 مدال به کار خودش در این رقابت ها پایان داد.ورزشکاران ایران با کسب این مدال ها جایگاه 21 در رده بندی المپیک را کسب کردند تا پس از المپیک لندن،بهترین عملکرد را در بین المپیک هایی که حضور داشتند داشته باشند.

در این گزارش به عملکرد استانی ورزشکاران ایران در المپیک پرداخته شده،اینکه با توجه به مدال های گرفته شده کدام استان بهترین عملکرد را داشته است.

آرین سلیمی(طلا) – کرمانشاه

آرین سلیمی یکی از  سه مدال آور طلایی ایران در المپیک پاریس بود.او اهل استان کرمانشاه است و با مدالی که در تکواندو گرفت پرچم خودش و استانش در المپیک را بالا برد.

محمد ساروی (طلا)،حسن یزدانی(نقره)،رحمان عموزاد(نقره)،امیر حسین زارع(نقره) – مازندران

محمد هادی ساروی،فرنگی کار طلایی ایران در المپیک اهل آمل،استان مازندران است.حسن یزدانی اهل جویبار،رحمان عموزاد اهل خلیل شهر،و امیر حسین زارع اهل آمل است.استان مازندران با کسی یک طلا و سه نقره در صدر جدول قرار دارد.

سعید اسماعیلی (طلا)، علیرضا مهمدی(نقره)،امین میرزازاده(برنز) – خوزستان

سعید اسماعیلی طلایی فرنگی ایران اهل دزفول است.او در وزن 67 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی بازی های المپیک موفق شد در فینال پرویز نصیب اف از اوکراین را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.

علیرضا مهمدی؛متولد ایذه،استان خوزستان.خوزستانی ها همواره در تاریخ ورزش ایران پرچمدار بوده اند،به خصوص در کشتی که ورزشکارانش معمولا مدال طلا یا نقره را در جیب شان دارند.

امین میرزازده هم که در سنگین وزن فرنگی برنز گرفت اهل گتوند خوزستان است.او در دیدار رده بندی صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی الاصل آذربایجان را شکست داد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

ناهید کیانی(نقره) -اصفهان

دختر نقره ای تکواندو ایران اهل اصفهان است.با این مدال نقره کیانی به اولین دختر تاریخ ورزش ایران تبدیل شد که موفق به کسب این مدال خوشرنگ در رقابت های المپیک شده است.

مهران برخورداری (نقره) – قزوین

دلاور نقره ای ایران اصالتا اهل قزوین است.استان قزوین در سال های قبل نشان داده که ورزش‍اش رو به پیشرفت است و در رقابت های آسیای،جهانی و المپیک نمایندگان خوبی دارد.مثل برخورداری در تکواندو و رضا علیپور در صخره نوردی.

مبینا نعمت زاده(برنز) و علی آذرپیرا(برنز)– تهران

دختر نوجوان ایرانی کاری کرد کارستان.او چراغ مدال آوری در تکواندو را روشن کرد و توانست افتخار کسب مدال در مهمترین رویدادی ورزشی جهان را از آن خودش کند.دیگر مدال آور تهرانی المپیک علی آذرپیرا است که مدال برنز را بر گردن آویخت.به عقیده خیلی ها حق آذرپیرا مدال طلا بود اما...

با توجه به پراکندگی مدال ها مشخص است ورزشکاران مازنی ایران با کسب 4 مدال از 12 مدال ایران بیشترین سهم را داشته اند و بعد از آن خوزستانی ها با کسب 3 مدال قرار دارند.تهرانی ها با 2 مدال و اصفهان، کرمانشاه و قزوین هم با 1 مدال در رده‌های بعدی هستند.

المپیک توکیو 2020/ پرچمداری مازندران

در المپیک توکیو 2020 کاروان ایران با 63 ورزشکار در 17 رشته ورزشی توانست در مجموع سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز را کسب کند و رتبه 27 را کسب کند.

طلا

جواد فروغی، تیراندازی تپانچه بادی 10 متر: متولد دهلران، استان ایلام

محمدرضا گرایی، کشتی فرنگی 67 کیلوگرم: متولد شیراز اصالتا قشقایی، استان فارس

سجاد گنج زاده، کاراته مثبت 75 کیلوگرم: متولد اسلامشهر، استان تهران

نقره

علی داوودی، وزنه برداری مثبت 109 کیلوگرم: متولد تهران، استان تهران

حسن یزدانی، کشتی آزاد 86 کیلوگرم: متولد جویبار، استان مازندران

برنز

محمدهادی ساروی، کشتی فرنگی 97 کیلوگرم: متولد آمل، استان مازندران

امیرحسین زارع، کشتی آزاد 125 کیلوگرم: متولد آمل، استان مازندران

المپیک ریو 2016/ باز هم مازندران در صدر

کاروان 63 نفره ایران توانست در المپیک 2016 ریو، در 15 رشته ورزشی سه مدال طلا، یک نقره و چهار برنز کسب کند و رتبه 25 را به دست آورد.

طلا

کیانوش رستمی، وزنه برداری 85 کیلوگرم: متولد اسلام آباد، استان کرمانشاه

سهراب مرادی، وزنه برداری 94 کیلوگرم: متولد سده لنجان، استان اصفهان

حسن یزدانی، کشتی آزاد 74 کیلوگرم: متولد جویبار، استان مازندران

نقره

کمیل قاسمی، کشتی آزاد 125 کیلوگرم: متولد جویبار، استان مازندران

برنز

سعید عبدولی، کشتی فرنگی 75 کیلوگرم: متولد اندیمشک، استان خوزستان

قاسم رضایی، کشتی فرنگی 98 کیلوگرم: متولد آمل، استان مازندران

کیمیا علیزاده، تکواندو 57 کیلوگرم: متولد کرج، استان البرز

حسن رحیمی، کشتی آزاد 57 کیلوگرم: متولد تهران، استان تهران

مازندران؛در رده سوم خاورمیانه

استان مازندران در المپیک امسال موفق به کسب یک مدال طلا و سه نقره شده است.با فرض اینکه مدال طلای ساروی از ایران کسر شود باز هم ایران در خاورمیانه صدرنشین است،بحرین با 2 طلا یک نقره و یک برنز در جایگاه دوم قرار دارد و استان مازندران ایران با کسب یک طلا و سه نقره،جایگاه سوم خاورمیانه را به خودش اختصاص داده است.

پایین تر از مازندران،پاکستان،ترکیه،قطر و عربستان قرار دارند.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر