انعقاد تفاهمنامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و افریقا

همایش ظرفیت‌های تجاری قاره آفریقا با حضور مسعود برهمن رییس اتاق مشترک ایران و افریقا و جمعی از فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و تجار استان صبح ۲۱ مرداد در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و افریقا

به گزارش خبرآنلاین از زنجان،صمد یوسفی‌اصل رییس اتاق بازرگانی زنجان در این همایش به مزیت‌های ارتباط تجاری با کشورهای در حال توسعه همچنین ظرفیت قاره آفریقا اشاره کرد و افزود: اقتصاد در تمام دنیا نیاز به توسعه صادرات و گسترش بازار دارد و برای تحقق این مهم، دولت‌ها با سیاست‌های اقتصادی کاربردی و پربازده از بخش خصوصی خود حمایت و مسیر ورود تولیدات را به بازارهای جهانی هموار می‌کنند.

وی ادامه داد قاره افریقا بازاری بی‌نظیر و ظرفیتی قابل توجه برای صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی است، اما متاسفانه تجار ایرانی، کم‌ترین بهره‌ را از این ظرفیت ناشناخته می‌برند در حالی که تولیدات و کالاهای ایرانی به میزان قابل توجهی می‌تواند نیازهای بازار قاره افریقا را مرتفع نماید. صمد یوسفی‌اصل، ارتباط اتاق بازرگانی زنجان با اتاق‌های مشترک را رویکردی موثر و مفید در تنظیم برنامه‌های تجاری و تدوین نقشه راه تجارت موثر در بی‌تحرکی صادراتی عنوان کرد و افزود نهادهای اقتصادی بویژه کانون‌های بخش خصوصی، نیاز است با همکاری چندجانبه، فرآیند کسب و انتقال اطلاعات مفید و جدید، زمینه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و برقراری ارتباطی پیوسته با رایزنان اقتصادی در کشورهای مختلف را همواره در دستور کار خود داشته باشند.

وی همچنین معرفی نیازها، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بازارهای دنیا بویژه کشورهای همسایه به تجار استان را امری مهم دانست و اظهار کرد اتاق بازرگانی زنجان با دعوت از متخصصین و افراد باتجربه سعی می‌کند تجار استان زنجان را با شرایط واقعی بازارهای خارجی و نحوه دادوستد با آنها آشنا نماید. مسعود برهمن رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا در این همایش عنوان کرد؛ مراوده تجاری کشور ایران با قاره آفریقا حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار است.

مسعود برهمن اظهار کرد: 1500 میلیارد دلار گردش مالی در قاره افریقا صورت می‌گیرد که نیمی از آن صادرات و نیمی نیز واردات کالا انجام می‌شود. وی گفت: علاوه بر ذخایر معادن، ظرفیت‌های بالای منابع طبیعی، زیست محیطی، کشاورزی و ... این قاره بسیار قابل توجه است اما متاسفانه میزان دادوستد ایران با این قاره فقط یک میلیارد و 300 میلیون دلار است که یک میلیارد از این میزان صادرات و مابقی واردات است.

در پایان این همایش که شرکت‌کنندگان، پرسش‌های خود را مطرح کردند، ضمن انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و افریقا، دفتر این اتاق مشترک نیز در اتاق بازرگانی زنجان افتتاح و شروع بکار کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر