توقف قهرمانان در استخر کم عمق؛ شنا در محوطه کودکان!/ مواظب باشید به کف نخورید

کاهش رکوردها در شنای المپیک سبب شد یکی از بدترین رقابت‌های این دوره را شاهد باشیم.

توقف قهرمانان در استخر کم عمق؛ شنا در محوطه کودکان!/ مواظب باشید به کف نخورید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از جذابترین مسابقات بازیهای المپیک رقابتهای شنا است. در پاریس 2024 در این رشته اتفاقات جالب و عجیبی رخ داد و یکی از آنها شکسته شدن رکوردهای مایکل فلپس کوسه آمریکایی بود. درخشش لئون مارشان ستاره 22ساله فرانسوی، در بازی‌های المپیک یکی از مهم‌ترین اتفاقات در شنا بود. پدیده این دوره بازی‌های المپیک در شنا توانست 2 رکورد مایکل فلپس آمریکایی در بازی‌های المپیک 2008 پکن را بشکند و به نام خود ثبت کند. مارشان روی هم 4 مدال طلا و یک برنز را در پاریس کسب کرد. از جمله قهرمانی در 200 متر پروانه و 200 متر قورباغه. شناگر فرانسوی پنج‌ بار قهرمان جهان شده و خود را به عنوان ستاره جدید دنیای شنا معرفی کرده است.

با وجود این اتفاق مهم، بازیهای شنای المپیک پاریس یکی از بدترین مسابقات ادوار اخیر بود! در المپیک 2024 پاریس، 21 رکورد المپیک و 4 رکورد جهانی در شنا به ثبت رسید. از این نظر، بازی‌های فرانسه بدترین المپیک 28 سال اخیر بوده. نکته جالب اینکه کارشناسان استخرها را دلیل اصلی این امر می‌دانند، اگرچه هنوز هیچ تحقیق رسمی در مورد تاثیر استخرها بر نتایج ورزشکاران وجود نداشته.

استخری که مسابقات شنای بازیهای المپیک در آن برگزار شد، در زمین La Defense Arena ساخته شده که یک مرکز چند منظوره است که سال 2017 ساخته شد و زمین اصلی تیم راگبی رسینگ فرانسه است و مراسم‌هایی نظیر کنسرت، نمایشگاه و سمینار در آن برگزار می‌شد.

عمق استخرهای  المپیک 2024 فقط 2.15 متر است. این عمق کمتر از عمق توصیه شده توسط فدراسیون بین‌المللی برای المپیک (3 متر) است. هم‌چنین حداقل استاندارد عمق مجاز برای مسابقات بزرگ بین‌المللی هم اکنون 2.5 متر است.عمق استخر چگونه بر نتایج تأثیر می‌گذارد؟ به گفته کارشناسان، هنگام چرخش ورزشکاران، به دلیل عمق کم، آب زیر ورزشکاران که به کف استخر برخورد می‌کند، بیش از حد حباب تولید می‌کند و سرعت را کاهش می‌دهد.

شاید این مهمترین دلیل برای کسب برگزاری رقابت های شنا در المپیک بوده است.

251 253

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر