رکورد تاریخی طلا دوباره شکست/سه مرز حیاتی در بازار طلا

قیمت طلای جهانی در جریان بازار امروز رکوردهای جدیدی را ثبت کرد؛اما سوال اساسی این است که چه عواملی باعث افزایش قیمت اونس طلا شده‌اند؟

رکورد تاریخی طلا دوباره شکست/سه مرز حیاتی در بازار طلا

 به گزارش خبرآنلاین، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به رکورد جدیدی دست یافت و بیش از 1 درصد افزایش را تجربه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این فلز گرانبها در ساعت 9:59 صبح به وقت شرقی (1359 به وقت گرینویچ) با 1.1 درصد افزایش به 2530 دلار و 40 سنت رسید، اما در ادامه روز، قیمت آن به 2509 دلار کاهش یافت.

همچنین، طبق اطلاعات موجود، از ابتدای سال 2024 تاکنون، طلا 22 درصد رشد داشته است. اما سوال اساسی این است که چه عواملی باعث افزایش قیمت اونس طلا شده‌اند؟

بر اساس نظرات تحلیلگران، فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی، به زودی نرخ بهره را کاهش دهد.

بنابراین این کاهش نرخ بهره سطح انتظارات را برای این فلز زرد رنگ تقویت کرده است زیرا هزینه نگهداری این فلز کاهش می‌یابد و در نتیجه جذابیت دلار نیز کمتر می‌شود.

علاوه بر این، چین با اعطای سهمیه‌های جدید برای واردات طلا، تقاضای جدیدی برای خرید طلا ایجاد کرده است. همچنین، تنش‌های ژئوپلیتیک، به ویژه در خاورمیانه و درگیری‌های بین اوکراین و روسیه، به عنوان عوامل مؤثر در افزایش قیمت طلا شناخته می‌شوند.

با توجه به این شرایط، سرمایه‌گذاران در انتظار اعلام مواضع رسمی فدرال رزرو در نشست جکسون هول و گزارش‌های اقتصادی آینده هستند تا تصمیمات نهایی خود را در زمینه سرمایه‌گذاری در طلا اتخاذ کنند.

سه مرز حیاتی در بازار طلا کارشناسان بر این باورند که در شرایط فعلی، قیمت اونس طلا با سه سطح مقاومتی 2530 دلار، 2545 دلار و 2560 دلار مواجه است.

اگر قیمت بالای این سطوح تثبیت شود، احتمال ورود خریداران جدید به بازار افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، سه سطح حمایتی مهم برای طلا در سطح جهانی شامل 2495 دلار، 2479 دلار و 2460 دلار است و در صورت شکست هر یک از این سطوح، فشار فروش در بازار به شدت افزایش خواهد یافت.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان