صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات دارد

«برای رفع خلاء در صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات قبل و پس از چاپ و همچنین بهره گیری از دانش روز، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری احساس می‌شود.»

صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شنبه 10 شهریور 1403، به مناسبت روز ملی صنعت چاپ (11 شهریور) و به همت ستاد صنفی بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ، جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها از چاپخانه‌ هلدینگ نقش الماس به عنوان بزرگترین سامانه چاپ آنلاین در ایران و مجتمع چاپ هودیس پارس یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز چاپ و بسته‌بندی دارویی در ایران بازدید کردند. 
این برنامه جزو برنامه‌های ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ است که توسط 9 تشکل صنفی و غیرصنفی حوزه صنعت چاپ برنامه‌ریزی شده است و این 9 تشکل شامل صنف اتحادیه کلیشه و لیتوگراف، اتحادیه کاغذ و مقوا، انجمن مدیران کارتن و ورق، انجمن علمی و فناوری چاپ، انجمن وارد کنندگان ماشین آلات صنعت چاپ، انجمن تولید کنندگان بنر، اتحادیه وارد کنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، شرکت تعاونی لیتوگرافان و شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران هستند.
خبرنگاران و اهالی رسانه به همراه جلال ذکایی دبیر ستاد صنفی بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ در ابتدای این بازدید به چاپخانه‌ هلدینگ الماس رفتند و از چرخه تولید، نوع فعالیت‌های این مجموعه و بخش‌های مختلف چاپخانه‌ آشنا شدند و در جریان مراحل پیش از چاپ، چاپ و بسته‌بندی محصولات آن قرار گرفتند.
در ادامه سعید حاجیلو مدیرعامل هلدینگ نقش الماس در حاشیه این بازدید درباره کیفیت و نوع فعالیت‌های مجموعه اینگونه توضیح داد: ما در چاپخانه نقش الماس بزرگترین سامانه چاپ آنلاین را برنامه ریزی و بهره برداری کرده‌ایم و حتی با چاپخانه‌های کوچکتری که بعضا چاپ تعداد محدودی از سفارش‌ها به دلیل استهلاک دستگاه برایشان به صرفه نیست، به صورت آنلاین کار کرده و سفارش‌های آن‌ها را آماده می‌کنیم.
وی افزود: برای رفع خلاء در صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات قبل و پس از چاپ و همچنین بهره گیری از دانش روز، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری احساس می‌شود و ما در مجتمع چاپ نقش الماس سعی کردیم با بهره گیری از نیروهای متخصص برخی از این موارد مشکلات و نیازها را مرتفع کنیم.

صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات دارد

حاجیلو در پایان با اشاره به اینکه نقش الماس از سال 1381 تا 1384 در زمینه پس از چاپ فعالیت داشته است و از سال 1385 به صورت حرفه‌ای با رعایت استانداردهای جهانی چاپ وارد صنعت چاپ به صورت گروهی شده است، درباره نیروی انسانی و کیفیت کارگاهی این مجموعه توضیح داد: هلدینگ چاپخانه‌ نقش الماس در فضایی بالغ بر 2500 مترمربع و 300 پرسنل کارگاهی و اداری، در ارائه هرچه بیشتر و بهتر پروژه‌های چاپی و تبلیغاتی و رفع نیاز سفارش‌دهندگان مخصوصا در حوزه محصول‌های عمومی به صورت سه شیفت فعالیت می‌کند و البته دیگر دفاتر این مجموعه که در شهرهای دیگر مانند قزوین فعالیت می‌کند در مجموعه بالغ بر 1000 نیروی انسانی دارد که با مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا، در کیفیت‌های متنوع و اقلام متفاوت که سبد سفارش سفارش دهندگان را هم متنوع و باکیفیت می‌کند، خدمت رسانی می‌کند.

در ادامه خبرنگاران به همراه جلال ذکایی و غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان کشور به خارج از شهر تهران رفتند تا از مجتمع چاپ هودیس پارس بازدید کنند.
امیر هومن محمدی مدیر مجتمع چاپ هودیس پارس در جمع خبرنگاران ضمن خوش آمدگویی و بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ درباره فعالیت‌های مجتمع چاپ هودیس پارس که جزو بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز چاپ و بسته‌بندی دارویی ایران است و فعالیت‌های آن‌ها به بخش مهمی از سلامت مردم مرتبط است، مطرح کرد: در مجتمع چاپ هودیس پارس تلاش کردیم که علم روز دنیا برای بسته بندی داروها را به ایران بیاوریم و از این تکنولوژی به طور بهینه استفاده می‌کنیم و از تکنسین‌های چاپ‌خانه‌های بزرگ دنیا نیز برای این مهم بهره برده‌ایم.
وی تاکید کرد: تا حدود 80 درصد در روند استانداردسازی موفق عمل کرده‌ایم و در نتیجه این فعالیت‌ها، صادرات خود به اروپا و حاشیه خلیج فارس را هم آغاز کرده‌ایم. این چاپخانه با چالش‌های مختلفی هم مواجه است.

حاجیلو درباره چالش‌های این مجموعه عنوان کرد: تا سال 1403 به نوعی توانستیم با مسائل تخصیص ارز و مشکلات ثبت سفارش به فعالیت خود ادامه دهیم، اما در سال 1403 قطع برق مکرر آسیب بزرگی به روند فعالیت این چاپخانه زده است. زیرا قطع برق موجب خاموش شدن دستگاه می‌شود هر بار خاموش و روشن کردن این دستگاه‌ها به 8 ساعت زمان نیاز دارد و این مساله صاحب چاپخانه را با ضرر بزرگی مواجه می‌کند.
جلال ذکایی، دبیر ستاد صنفی بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ و مدیر اسبق دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خلال این بازدید در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران، به برنامه‌های ستاد شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی صنعت چاپ اشاره و بیان کرد: نوع رویکرد این ستاد عموماً بر پایه مسئولیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه پایه‌گذاری شده است و در اولین حرکت و به شکل سمبولیک به مناسبت 11 شهریور 11 زندانی غیرعمد را با کمک صنعتگران حوزه چاپ آزاد شدند.

سپس بابک عابدین رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ به عنوان نماینده یکی از 9 تشکلی که ستاد صنفی بزرگداشت صنعت چاپ را برگزار می‌کنند، مطرح کرد: روز ملی صنعت چاپ صرفا یک روز در تقویم نیست، بلکه یک روز بزرگداشت از تمام فعالانی است که در این صنعت وسیع و گسترده زحمت می‌کشند، از جمله چاپخانه داران، کارخانه‌داران، تولیدکنندگان، بازرگانان و تجار، کارکنان، داشمندان، طراحان و حتی مصرف کنندگانی که بخش اعظمی از زندگی روزمره خود را با این صنعت همراه می‌کنند و از محصولات آن بهره می‌برند و امیدوار هستم با شناختی که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید دارم و اهمیتی که برای این صنعت قائلند، به رشد و بالا بردن کیفیت این صنعت که برآیند آن منجر به بالا رفتن کیفیت زندگی مردم هم می‌شود، همت کنند.
رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در پایان با اشاره به بیست‌ویکمین جشنواره ملی صنعت چاپ که به زودی در سراسر کشور برگزار می‌شود، توضیحاتی ارایه داد و به چند مورد از سیاست‌های این جشنواره اشاره کرد: در جشنواره ملی صنعت چاپ سال 1403، قصد داریم از دانش‌آموختگان برتر حوزه صنعت چاپ در دانشگاه‌ها قدردانی کنیم و این دوره از جشنواره را با حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ صنعت چاپ در کشورهای دیگر برگزار کرده و وجه بین‌المللی این جشنواره را تقویت کنیم تا بتوانیم ایران را به عنوان یک نماد در برگزاری یک جشنواره صنعت چاپ استاندارد در سطح منطقه مطرح کنیم.
نقش الماس به مدیریت سعید حاجیلو  در سال 1381 به عنوان یک واحد  خدمات پس از چاپ با بهره‌گیری از یک دستگاه چاپ سیلک نیمه اتوماتیک و یک دستگاه خشک کن یووی پا به عرصه چاپ نهاد. این مجموعه منسجم و فعال پس از گذشت 22 سال با در نظر داشتن سه مقوله مهم: قیمت پایین، کیفیت مطلوب و سرعت بالا و همچنین راه اندازی انواع محصول‌های عمومی و اختصاصی طبق نیاز مشتریان و همکاران خود، همچنان در پی ارائه خدمات و محصول‌های جدید در حوزه چاپ و تبلیغ‌ها است.

صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات دارد

ماشین آلات نصب شده در مجتمع چاپ نقش الماس از بهترین ماشین آلات و تجهیزات نصب شده در کشور هستند که همگام با تکنولوژی روز دنیا انتخاب شده و هم اکنون انواع خدمات پیش از چاپ، چاپ و نیز پس از چاپ در مجتمع چاپ نقش الماس صورت می‌گیرد.
همچنین مجتمع چاپ هودیس پارس به مدیریت  امیر هومن محمدی یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین مراکز چاپ و بسته‌بندی دارویی در ایران است که با تکیه بر تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص خود، خدمات با کیفیتی را در این حوزه ارائه می‌دهد.
این مجتمع با داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته چاپ افست و بسته بندی پیشرفته، قادر به تولید بسته‌بندی‌های متنوع و با کیفیتی برای صنایع دارویی است. این مجتمع با توجه به اهمیت ویژه‌ای که بسته‌بندی دارو دارد، تمامی خدمات خود را با رعایت استانداردهای داخلی و بین‌المللی صورت می‌دهد.
هودیس پارس همچنین به دلیل ارائه خدمات با کیفیت و به روز، در صنعت چاپ و بسته‌بندی دارویی به عنوان یک نام قابل اعتماد و معتبر شناخته می‌شود. این مجتمع با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز، به روز رسانی خدمات خود و بهبود فرآیندهای تولید را به عنوان یک اولویت برای خود قرار داده و در این راستا تلاش می‌کند تا بتواند برای مشتریان خود خدماتی با کیفیت و با ارزش افزوده بالا ارائه کند.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان