رونمایی آئودی از خودروی مرموز ۱۶ سیلندر / عکس

بسیاری از ما عاشق خودروهای کلاسیک عجیب‌وغریب قدیمی هستیم. آئودی به‌تازگی از خودرویی معرفی‌نشده با قدمت ۹۰ سال رونمایی کرده که دارای مشخصاتی خاص و منحصربه‌فرد است.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز 16 سیلندر / عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌خودروی کلاسیک آئودی که به‌اصطلاح به نام «Schnellsportwagen» یا «خودروی اسپرت سریع» شناخته می‌شود، قرار بود نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای Type 22 Grand Prix مربوط به دهه 1930 باشد. این خودرو در داخل با نام Type 52 شناخته می‌شود. تایپ 52 دارای یک موتور 16 سیلندر با بیش از 200 اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت بود که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای روز تبدیل می‌کرد.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز 16 سیلندر / عکس

متأسفانه، این ابرخودروی شگفت‌انگیز هرگز از مرحله طراحی عبور نکرد. پروژه Auto Union Type 52 در سال 1935 قبل از جنگ جهانی دوم لغو شد. اما آئودی تصمیم گرفت گردوغبار کتاب‌های تاریخی خود را پاک کند و این خودروی ویژه را برای جشنواره سرعت گودوود 2024 زنده کند.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز 16 سیلندر / عکس

آئودی به Crosthwaite & Gardner، یک شرکت تاریخی تولید اتومبیل‌های مسابقه‌ای، سفارش داد تا Auto Union Type 52 را از ابتدا بازسازی کند. با استفاده از طرح‌های اولیه، همه چیز از شاسی و پنل‌های بدنه گرفته تا موتور به‌صورت سفارشی برای این کانسپت بی‌نظیر ساخته شد. این پروژه در اوایل سال 2023 آغاز شد و تکمیل آن بیش از یک سال طول کشید.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز 16 سیلندر / عکس

در زیر درب موتور در عقب، از پیشرانه 16 سیلندر سوپرشارژر مشابه موتور خودروی اصلی استفاده شد. این نسخه از یک موتور 6٫0 لیتری به‌جای موتور 4٫4 لیتری طرح اولیه استفاده می‌کند. آئودی همچنین قدرت خروجی را از 200 اسب بخار به 512 اسب بخار افزایش داد. این خودرو به یک گیربکس دستی متصل می‌شود.

رونمایی آئودی از خودروی مرموز 16 سیلندر / عکس

برای جا انداختن موتور و شاسی جدید زیر این خودرو، آئودی مجبور شد ابعاد را افزایش دهد. تایپ 52 دارای فاصله بین دو محور 130٫5 اینچی، به‌جای فاصله دو محور 118٫0 اینچی کمی کوتاه‌تر است. وزن آن 1450 کیلوگرم اعلام شده است.

وقتی درهای لولایی عقب را باز می‌کنید، یک طرح سه صندلی را در داخل خواهید دید. آئودی کانسپت Type 52 را در جشنواره سرعت گودوود امسال به نمایش در خواهد آورد.

منبع: motor1

54322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر