فریدونکنار بندر تجاری و پیشرو شمال کشور مبدل شد

مدیر بندر فریدونکنار، به تحولات تاریخی بندر اشاره کرد و افزود: در گذشته، در خاک این بندر گوسفند نگهداری می‌کردند، اما اکنون این بندر به یک بندر تجاری پیشرو تبدیل شده است.

فریدونکنار بندر تجاری و پیشرو شمال کشور مبدل شد

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، بهروز احمدی در نشستی خبری به بررسی روند توسعه بندر فریدونکنار و چالش‌های پیش روی آن پرداخت و با اشاره به رشد قابل توجه بندر فریدونکنار، گفت: ساخت پس کرانه بندر یک کار چند منظوره خدماتی است و علی‌رغم توقعات بسیار، رشد آن سخت بوده است. حتی خود سازمان بنادر هم احتمال نمی‌دادند که چنین رشدی حاصل شود.

وی به تحولات تاریخی بندر اشاره کرد و افزود: در گذشته، در خاک این بندر گوسفند نگهداری می‌کردند، اما اکنون این بندر به یک بندر تجاری پیشرو تبدیل شده است. در حوزه صادرات سیمان رتبه اول را داریم و در سال گذشته حدود 80 کشتی تجاری در حوزه غلات وارد بندر شده است.

رئیس هیئت مدیره بندر فریدونکنار به شناساندن این بندر به کشورهای حاشیه خزر و حوزه CIS اشاره کرد و گفت: اگر قبلاً می‌گفتیم در فریدونکنار بارگیری و تخلیه انجام‌دهید، می‌پرسیدند فریدونکنار کجای نقشه است؟ اما امروز تجار بین‌المللی به دنبال تخلیه بار و بارگیری در بندر فریدونکنار هستند.»

وی با اشاره به امیدواری تبدیل فریدونکنار به منطقه ویژه اقتصادی، افزود: این تغییر می‌تواند به فعال شدن صنایع تبدیلی در شهرستان و افزایش اشتغال جوانان بومی کمک کند. ما در زمینه فرآورده‌های نفتی نیز دومین بندر از نظر عملیات و استاندارد در حوزه دریای خزر هستیم که این موضوع افتخاری برای شهرستان محسوب می‌شود.

احمدی در ادامه به مشکلات مالی بندر اشاره کرد و گفت: بانک‌ها کمک اساسی به بندر فریدونکنار نکردند، جز بانک ملی که تنها 7 میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرده است. با این حال، پیشرفت‌های کنونی حاصل تلاش کل مجموعه بندر است.

وی از به‌روزرسانی درآمدها و پرداخت به موقع حقوق کارگران خبر داد و تأکید کرد: این اقدامات نشان‌دهنده عزم و تلاش مجموعه بندر برای پیشرفت و توسعه است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر