نرخ‌های جرائم جدید و قدیم پزشک‌نماها؛ فقط ۵ میلیون تومان!

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از تنظیم جدول تفکیکی تخلفات پزشک‌نماها خبر داد.

نرخ‌های جرائم جدید و قدیم پزشک‌نماها؛ فقط 5 میلیون تومان!

به گزارش خبرآنلاین، دکتر رضا لاری‌پور ضمن اعلام این خبر، درباره جرایم تخلفات پزشک‌نماها اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در ارتباط با کسانی که مداخله‌گران غیرمجاز در حوزه طب هستند، جرائمی در نظر گرفته است.  

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مداخله‌گران غیرمجاز، افرادی هستند که تحصیلات مرتبط با حوزه سلامت را ندارند، افزود: افرادی که تحصیلات مرتبط با نظام سلامت ندارند و در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی یا دانشگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت که شایستگی تدریس و پرروش افراد را دارند، تحصیل نکرده‌اند اما به حوزه طبابت ورود کرده‌اند جزو افراد غیرمجاز محسوب می‌شوند.  

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اگر علیه افراد غیرمجاز در ارتباط با ورود به مداخله‌گری در حوزه سلامت شکایتی مطرح شود و اسنادی مبنی بر ورود افرادی از آنها در دسترس باشد و سبب آسیب یا کلاهبرداری شود، سازمان تعزیرات حکومتی، جرائمی در نظر گرفته است.  

وی درباره نرخ جرائم تخلفات پزشک‌نماها گفت: افرادی که به صورت غیرمجاز به حوز سلامت ورود کرده‌اند، مبلغ 580 میلیون تومان برای بار نخست جریمه می‌شوند. نرخ جریمه پزشک‌نماها برای دومین‌بار نیز یک میلیارد و 160 میلیون تومان است. پیش از اعلام نرخ جرائم جدید، مبلغ جریمه پزشک‌نماها حدود 5 تا 10 میلیون تومان بود. نرخ جرائم قدیمی، بازدارنده نبود.

لاری‌پور با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی، جدول تفکیکی برای نرخ جرائم پزشک‌نماها درنظر گرفته است، خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی جرائمی برای پزشک‌نماها در نظر گرفته و این جرائم اعلام می‌شود. امیدواریم نرخ جدید جرائم پزشک‌نماها بازدارنده باشد و در صورت تکرار تخلف، جریمه‌های سنگین‌تری بر آنها جاری شود. 

233236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر