کاهش جمعیت کیفری زندانها در اجرا، نظارت و تاثیر برنامه های اصلاحی و تربیتی زندانیان موثر است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: اعطاء ارفاقات قانونی به زندانیانیان مستحق یکی از راهکارهای کاستن از جمعیت کیفری زندانهاست و این خود تأثیر بسزایی در اجرا و پیشبرد برنامه های اصلاحی و تربیتی زندانیان دارد.

کاهش جمعیت کیفری زندانها در اجرا، نظارت و تاثیر برنامه های اصلاحی و تربیتی زندانیان موثر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، پنجمین جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان در سال 1403 روز گذشته در محل دفتر معاونت قضایی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه کامران میرحاجی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مجتمع قضایی شهید قدوسی(ره) با اشاره به سیاستهای دستگاه قضا برای رسیدگی به امور زندانیان بیان داشت: مقوله زندان و زندانی یکی از مهمترین مباحث روز جامعه و جدی ترین موضوعات قوه قضائیه است.

وی افزود: در این راستا قضات دادگستری بر اساس سیاستهای مدون سند تحول ضمن حضور مستمر و هدفمند در زندانها و رسیدگی به مشکلات زندانیان، می بایست در زمان صدور احکام قضایی از ارفاقات قانونی برای به حداقل رساندن حضور افراد در زندان استفاده کنند.

میرحاجی تصریح کرد: البته استفاده از ارفاقات قانونی و کمک به زندانی صرفاً شامل محکومان مالی و جرائم غیر عمد خواهد بود و دستگاه قضایی با آن دسته از افرادی که امنیت و آرامش مردم و جامعه را برهم می زنند هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت.

دراین جلسه سیدنصرالدین صالحی دادستان عمومی مرکز استان نیز با بیان اینکه بخش از سیاستهای دستگاه قضا در حوزه ساماندهی امور زندانیان به حمایت مسئولان از خانواده مددجویان زندانی ارتباط دارد تأکید کرد: در کنار رفع مشکلات قضایی و تسهیل آزادی زندانیان، مقامات قضایی می بایست همراه با مسئولان زندان و نهادهای معاضدتی برای جامعه پذیری و بازاجتماعی شدن زندانیان و رفع احتیاجات ضروری آنها و خانواده هایشان اقدامات لازم را انجام دهند.

صالحی ابراز داشت: در این زمینه یکی از موضوعاتی که باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان قضایی قرار داشته باشد توجه به وضعیت ایثارگران زندانی است و لازم است متولیان امر ضمن تعامل و رایزنی با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به دیدارمقامات قضایی با خانواده های ایشان و رسیدگی به دغدغه ها و مطالبات آنها اقدامات لازم را صورت بخشند.

دادستان عمومی مرکز استان تصریح کرد: اجرای سیاستهای حمایتی و شناسایی رفع مشکلات خانوادگی، اجتماعی و قضایی زندانیان در تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه آخرین وضعیت زندانیان بالای 10 سال در زندانهای استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر