۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در زنجان تعیین شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت : امسال ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان در نظر گرفته شده است.

22 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در زنجان تعیین شد

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، حسین محمدی افزود: تعهد اشغال استان در سال جاری ایجاد حدود 12 هزار شغل است که از این میزان، 40 درصد آن به دانش آموختگان اختصاص دارد که نسبت به میانگین کشوری 25 درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی استان در پنج ماهه اول امسال نگرانی هایی را ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون، درصد ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان استان پایین بوده است که امیدواریم این روند با پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف شتاب بیشتری به خود بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان منوط به پرداخت تسیهلات نیست بلکه همکاری های بین بخشی به ویژه در حوزه صنعت در این زمینه اهمیت زیادی دارد، خاطر نشان کرد:تمامی بخش ها به ویژه کاریابی ها باید برای اشتغال دانش آموختگان فعالتر عمل کنند.

معاون استاندار زنجان یادآور شد: متاسفانه دفاتر کاریابی های استان ضعیف عمل می کنند و انتظار بر این است در این زمینه حرکت های جدیتری صورت بگیرد.

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های دبیرخانه کارگروه اشتغال استان، اضافه کرد: این کارگروه طی سال گذشته جلسات اشتغال را به طور منظم برگزار کرد و پیگیری‌های لازم را در خصوص تسهیلات انجام داد.

این مسئول با اشاره به شاخص های مهم در حوزه اقتصادی شامل اشتغال و نرخ بیکاری،‌ اظهار داشت: طبق گزارش های ارائه شده اشتغال استان در سال گذشته هم نقاط مثبت و هم نگرانی هایی داشته است.

وی با اشاره به نقطه مثبت اشتغال استان در سال‌ گذشته، گفت: بیشترین میزان اشتغال استان در سال گذشته بر پایه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور بوده که این نرخ در استان نسبت به سه سال گذشته جهش مضاعفی داشته است.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان طی سال گذشته 50.9 درصد و در میانگین کشوری 41 درصد بوده که 9.9 درصد اختلاف داشته است.

وی با بیان اینکه این اختلاف کار را برای کسانی که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند سخت‌تر کرده است، اظهار داشت: نسبت اشتغال ایجاد شده و نرخ بیکاری استان نسبت به کشور عدد مطلوبی است.

محمدی گفت:همچنین نسبت اشتغال و مشارکت اقتصادی استان نرخ بالایی است و این خبر خوبی به شمار می‌رود.

وی افزود : 50.9 درصد جمعیت بالای 15 سال استان را جمعیت فعال تشکیل می دهند و حدود 41 درصد جمیعت نیز به دنبال کار نیستند.

این مسئول با بیان اینکه این میزان در میانگین کشوری برعکس است، گفت:متقاضیان ایجاد اشتغال در استان نسبت به استان های دیگر بالاتر است و هر چقدر عدد تحقق اشتغال استان در سال جاری مطلوب برآورد شود، چون نرخ مشارکت استان افزایشی بوده است کار سخت‌تر خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر