مصرف کوانزیم کیوتن در ۱۲ هفته چه تاثیراتی دارد؟

کوآنزیم کیوتن (CoQ۱۰) یک آنتی اکسیدان داخل سلولی است که اغلب در غذاهای کاربردی و مکمل‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، یک عنصر رایج در لوازم آرایشی است که اعتقاد بر این است که علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

مصرف کوانزیم کیوتن در 12 هفته چه تاثیراتی دارد؟

کوآنزیم کیوتن (CoQ10) یک آنتی اکسیدان داخل سلولی است که اغلب در غذاهای کاربردی و مکمل‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، یک عنصر رایج در لوازم آرایشی است که اعتقاد بر این است که علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد. با این حال، داده‌های موجود در مورد تأثیر مصرف رژیم غذایی CoQ10 بر پارامترها و وضعیت پوست کمیاب است. برای به دست آوردن بینشی در مورد این موضوع، ما یک آزمایش کنترل شده با دارونما را با 33 فرد سالم انجام دادیم. هدف ما بررسی اثرات 12 هفته مکمل روزانه با 50 و 150 میلی گرم CoQ10 بر پارامترها و وضعیت پوست بود. در حالی که نتایج برخی از مطالعات قبلی در شرایط آزمایشگاهی محافظت احتمالی در پاسخ UVB را نشان داد، ما تغییرات قابل توجهی در حداقل دوز اریتم مشاهده نکردیم. از سوی دیگر، مصرف CoQ10 زوال فصلی را محدود کرد و برخی از علائم قابل مشاهده پیری را کاهش داد. براین اساس متوجه شدیم که چین و چروک‌ها و خطوط ریز به طور قابل توجهی کاهش یافته و صافی پوست بهبود یافته است. نکته مهم اینجا بود که مکمل CoQ10 تاثیر قابل توجهی بر هیدراتاسیون پوست و ضخامت درم نداشت.

حالا قرار است اثرات مهاری کوآنزیم Q10 را مورد بحث قرار می‌دهد. کوآنزیم Q10 که تنها نیم قرن پیش یافت شد، دارای اثرات انرژی‌زا و آنتی اکسیدانی است. CoQ10 به عنوان یک مکمل غذایی موثر در نظر گرفته می‌شود که پیری پوست، به ویژه چین و چروک را بهبود می‌بخشد. محتوای CoQ10 سنتز شده درون‌زا در پوست با افزایش سن کاهش می‌یابد. مصرف خوراکی CoQ10 سطح CoQ10 اپیدرمی‌ را افزایش می‌دهد و به نظر می‌رسد که اثرات انرژی‌بخش و آنتی‌اکسیدانی در سلول‌های پوست دارد. همچنین غلظت CoQ10 را در سرم و اندام‌هایی مانند کبد، قلب و مغز افزایش می‌دهد. مکانیسم اثرات ضد پیری در پوست عبارتند از ترویج تکثیر فیبروبلاست، القای افزایش تولید اجزای غشای پایه، و مهار آسیب سلولی و خود اکسیداسیون تولید رنگدانه از طریق توانایی آنتی اکسیدانی آن. انتظار می‌رود مکمل خوراکی CoQ10 از طریق اثرات آنتی اکسیدانی و انرژی زا در پوست برای زیبایی از درون موثر باشد.

با بالا رفتن سن سطح کیوتن در پوست کاهش می‌یابد. این امر پوست را مستعد آسیب و چین و چروک می‌کند. حدود 80% درصد پوست و حدود یک سوم کل پروتئین‌های بدن، از کلاژن تشکیل شده است. کیوتن با کمک به تولید هرچه بیشتر کلاژن، باعث افزایش بازسازی سلولی شده و با جلوگیری از تولید بیش از حد ملانین، باعث یکنواختی رنگ پوست می‌شود.

حال آنکه با مفهوم کیوتن و کاربردهای آن آشنا شدید، شاید برای شما جذاب باشد که بدانید این ترکیب در چه محصولات مراقبتی پوستی استفاده می‌شود؟ شرکت‌های آرایشی معتبر در تمام محصولات خود از این ترکیب شگفت انگیز استفاده می‌کنند.

به عنوان نمونه دستمال مرطوب‌ها به دلیل تماس مستقیمی که با پوست دارند، سعی می‌کنند حتما در ترکیبات خود از کیوتن استفاده کنند. فوق العاده کیوتن و مواد مغذی دیگر در دستمال مرطوب‌ها به سلامت پوست شما کمک کرده، آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید را کاهش داده و تا حد زیادی از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر