۲۸ درصد تعهد اشتغال استان زنجان محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:طبق اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ۲۸ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است که این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

28 درصد تعهد اشتغال استان زنجان محقق شد

به گزارش خبرآنلاین از زنجان ، طیب جعفری افزود: امسال ایجاد 11 هزار و 57 شغل جدید در استان هدفگذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

وی گفت: میزان تعهد اشتغالزایی استان برای دانش آموختگان در سال جاری، چهار هزار و 499 نفر معادل 40 درصد کل اشتغال استان است.

این مسئول افزود: ایجاد اشتغال، تابع مداخلات مستقیم دستگاههای اجرایی با پرداخت تسهیلات و همچنین بهبود شرایط کسب و کار در استان است از این رو تلاش می کنیم با بهره‌گیری از روش های موجود، اشتغال هدفگذاری شده را محقق سازیم.

جعفری ادامه داد:سال گذشته با ایجاد حدود 16 هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به 109 درصد رسید و استان در این زمینه در ردیف برترین های کشور قرار گرفت.

وی افزود: بیشترین سهم اشتغال استان در سال‌ گذشته به میزان 42 درصد در بخش خدمات و 31.5 درصد در بخش کشاورزی بوده است.

جعفری با بیان اینکه 66 درصد اشتغال سال گذشته استان به مردان و 34 درصد به زنان اختصاص داشته است، اضافه کرد: 57.7 درصد اشتغال استان در سال گذشته در مناطق شهری و 42.3 درصد در مناطق روستایی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان‌های طارم، ماهنشان و سلطانیه کمترین اشتغال را به خود اختصاص دادند که باید امسال به این موضوع توجه لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در سال 1401 نیز تعهد اشتغال استان، ایجاد 14 هزار و 649 فرصت شغلی با کمک دستگاه های اجرایی بود که با همراهی تمامی آنها اطلاعات 17 هزار و 877 شاغل جدید در سامانه رصد ثبت شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر