سید محمد بهشتی: وزیر پیشنهادی فرهنگ فاصله هنرمندان با دولت را کاهش می‌دهد/ صالحی سلیم‌النفس است

مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی، «سیدعباس صالحی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را انسانی شریف و سلیم النفس توصیف کرد و گفت: او با توانمندی‌ مدیریتی و درک و دانشی که در حوزه فرهنگ و هنر دارد، فاصله میان هنرمندان و دولت را کاهش می‌دهد و دوران درخشانی را برای این حوزه رقم خواهد زد.

سید محمد بهشتی: وزیر پیشنهادی فرهنگ فاصله هنرمندان با دولت را کاهش می‌دهد/ صالحی سلیم‌النفس است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد بهشتی درباره انتظارات از سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین انتظاری که از او می رود این است که وزارت فرهنگ و ارشاد را سازمان تخصصی ببیند نه سیاسی؛ در این صورت است که در مواجه با چنین سازمانی برخوردی تخصصی پیدا می‌کند.

مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: صالحی باید همه بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را وارد دوره انبساط، نشاط، امید و بالندگی کند، فاصله اهالی فرهنگ و هنر را با وزارتخانه کاهش دهد اگر هم کدورتی بوده در جهت رفع آن گام بردارد.

وی بیان کرد: اساسا فضای میان دولت و هنرمندان باید آکنده از مهر و دوستی و ملاطفت باشد، مانند رابطه هنرمندان و مردم؛ اگر ادعا می‌کنیم جامعه ما فرهنگی است باید در اجزا و ارکان آن این روح ذاتی فرهنگ به وضوح دیده شود، فرقی نمی‌کند میان دولت و مردم، دولت و هنرمند یا هنرمند و مردم.

سیدعباس صالحی شریف و سلیم النفس است

بهشتی تصریح کرد: سیدعباس صالحی انسانی شریف و سلیم النفس است. هر چند به خوبی می‌دانم در مسئولیت وزارت فرهنگ و اسلامی کار بسیار سختی در پیش دارند، اما امیدوارم با توانمندی‌های مدیریتی و درک و دانشی که در حوزه فرهنگ دارد، دوران درخشانی را برای حوزه فرهنگ و هنر کشور رقم بزند.

موسس موزه سینما با تاکید بر چالش‌های بزرگی که وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد با آن روبه‌رو است، تاکید کرد: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد صرفا نظارت خشک قهری و بی‌روح نیست، بلکه نگاه حمایتی به این حوزه و درک درست از وضعیت فرهنگی جامعه می‌تواند فاصله بین دولت و جامعه فرهنگی هنری را کم کند؛ وجود فاصله میان جامعه هنری و وزارت فرهنگ مهمترین چالش موجود است که مطمئنم سید عباس صالحی آن را رفع خواهد کرد.

سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد

سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولد 1343 در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی 1396) است.

او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 28 مهر 1395 بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در 17 مرداد 1396 از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی از 18 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان