۱۴ درصد واحدهای صنعتی استان آذربایجان‌غربی تعطیل است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از تعطیلی ۱۴ درصد واحدهای صنعتی خبرداد.

14 درصد واحدهای صنعتی استان آذربایجان‌غربی تعطیل است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، صابر پرنیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشستی خبری با رسانه‌ها گفت: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های مهم حوزه صنعت به شمار می‌رود بطوریکه با داشتن ذخایر معدنی بیش از یک میلیارد و 200 هزار تنی رتبه یازدهم را در حوزه معدن کشور دارد و در این بخش هم‌اکنون 339 معدن فعال ، 125 مورد معدن غیر فعال قابل احیا و 50 مورد غیر قابل احیا دارد.

وی سهم معدن در اقتصاد استان را یک درصد عنوان کرد و افزود سهم معدن در اقتصاد کشور 15 درصد است و باید بتوانیم به این رقم نزدیک شویم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تعداد واحدهای صنعتی در استان 2039 واحد و تعداد واحدهای تعطیل قابل احیا 286 مورد است که 14 درصد آنها را شامل می‌شود.

پرنیان گفت: سهم اشتغال بخش صنعت از کل اشتغال استان آذربایجان‌غربی 24 درصد و سهم صنعت از اقتصاد استان 17 درصد است ضمن اینکه استان از نظر صنعتی در کشور تا پایان سال 1402 در رتبه هجدهم قراردارد.

پرنیان افزود: در سال گذشته 1763 میلیارد تومان برای 123 مورد تسهیلات به بخش صنعت و معدن استان پرداخت شده است.

وی در خصوص مهمترین مشکلات استان در بخشهای مختلف اقتصادی اظهار کرد: عدم همکاری سیستم بانکی و برخورد انقباضی و عدم پرداخت به موقع تسهیلات مورد نیاز بخش صنعت و معدن، مشکلات مربوط به تامین انرژی واحدهای تولیدی، عدم امکان مبادلات ارزی از طریق سیستم بانکی در امر واردات و صادرات، نرخ سود بالای تسهیلات بانکی در بخش تولید، نبود زیرساخت‌های لازم در مناطق معدنی استان، زمانبر بودن اخذ پاسخ استعلام از دستگاه‌های اجرایی موضوع 24 قانون معادن، مسائل و مشکلات مربوط صنوف و امور مالیاتی، عدم وجود بانک مشترک بین ایران و دیگر کشورهای هدف جهت نقل و انتقال وجوه نقدی، وجود تحریم‌های اقتصادی و مشکلات عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و ….. از مهمترین مشکلات و مسائل مربوط به حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان است از دولت چهاردهم انتظار حمایت برای کاهش این مشکلات داریم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر