راهیابی هنرجویان آموزشگاه موسیقی بهارمست خرم‌آباد به مرحله المپیاد ملی

آموزشگاه موسیقی بهارمست برگزیده نخستین دوره المپیاد استانی آموزش هنر در لرستان به مرحله ملی راه یافت.

راهیابی هنرجویان آموزشگاه موسیقی بهارمست خرم‌آباد به مرحله المپیاد ملی

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، هنرجویان آموزشگاه موسیقی بهارمست به مدیریت فرید رحمتی برگزیده نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در مرحله استانی شدند.

محمد میرزاوندی رییس انجمن موسیقی استان ضمن تبریک به مدیریت و هنرجویان جوان آموزشگاه بهارمست، گفت: این المپیاد یکی از برنامه‌های فاخر و تحولی دفتر آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای نخستین بار در کشور رقم خورد. 

گروه موسیقی همنوازان کیمیاگر از آموزشگاه موسیقی بهارمست به مدیریت فرید رحمتی با هنرنمایی حسین حسنوند، رضا دولتشاه، همایون دولتشاه، طه معظمی گودرزی و حسین شرفی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان مورد تقدیر قرار گرفته و به عنوان تنها نماینده آموزشگاه های موسیقی لرستان به المپیاد ملی موسیقی راه یافتند. 

آموزشگاه بهارمست با مدیریت فرید رحمتی در سال 1388 با مجوز رسمی از دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز بکار کرد. 

رحمتی با اشاره به جایگاه والای موسیقی فاخر مقامی و شیوه انتقال آن به روش سینه به سینه که به نوبه خود در تقویت حافظه شنیداری موثر است، افزود: سعی ما بر این است که شیوه آموزش علمی و آکادمیک باشد.

وی تاکید کرد: جنبه های علمیِ آموزش در دروس نظری موسیقی؛ هارمونی و کونترپوان، ریتم، سلفژ و... می بایست پایاپای با علم روز جهان پیش رود تا از هنرجویان امروز ایرانِ عزیز، سفیران هنری در سطح بین المللی تربیت نماییم.

مدیر آموزشگاه بهارمست افزود: فعالیت مراکز توسعه فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی موثراند، گویی انوار فرهنگ و هنر را به مردم  تابانده از اینروی جامعه ای سالم تر خواهیم داشت.

رحمتی با بیان اینکه یک آموزشگاه خوب از پرورش تک بُعدی هنرجو خودداری می‌کند، اظهار داشت: ما خود را امانت‌دار خانواده ها می دانیم از ارتباط دو سویه با والدین، سعی در حفظ و ترویج آیین قومی، ملی و مذهبی در اخلاق اجتماعی تا آموزش رعایت آداب صحنه، پوشش فاخر در شأن یک هنرمند را از جمله وظایف خود بعنوان خادمان فرهنگ و هنر می دانیم.

فرید رحمتی دارای مدرک لیسانس موسیقی، فوق لیسانس پژوهش هنر و دکترای فلسفه هنر، هم اکنون کارمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و از نوازندگان با احساس کمانچه و مدرس موسیقی تاکنون در کنفرانس های ملی و بین المللی با ارائه ی مقالاتی در حوزه ی موسیقی و فرهنگ لرستان، حائز رتبه های برتر شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر