مثل آب خوردن داروخانه تاسیس می شود!

بررسی ها نشان می دهد، صدور مجوز تاسیس داروخانه در کشور طی سه سال گذشته روند صعودی داشته است.

مثل آب خوردن داروخانه تاسیس می شود!

به گزارش خبرآنلاین ،ابلاغ آئین نامه تأسیس، ارائه خدمات و اداره داروخانه‌ها که در تاریخ 1400/3/8 به امضای وزیر بهداشت وقت رسید، با انتقاد شدید داروسازان و دست اندرکاران این حرفه مواجه شد. زیرا، گفته می‌شود با این آئین نامه، عملاً حدنصاب‌های جمعیتی و فاصله‌ای برای تأسیس داروخانه‌ها حذف شده و متقاضیان در هر زمان (با فراهم کردن چند شاخص ساختمانی در داروخانه) قادر به تأسیس در هر مکانی حتی دیوار به دیوار با داروخانه دایر هستند.

مهر در خبری نوشت:با نگاه به نموداری که در همین رابطه تهیه شده است، متوجه می‌شویم که در سال‌های 1400 تا 1402، بیشترین مجوز تأسیس داروخانه در کشور صادر شده است؛ به طوری که در سال 1400 هر ماه 126 مجوز، در 1401 هر ماه 278 مجوز و در سال 1402 نیز هر ماه 259 مجوز تأسیس داروخانه در کشور صادر شده است.

شهرام کلانتری خاندانی رئیس انجمن داروسازان ایران، با تاکید بر اینکه افزایش بی‌رویه تأسیس داروخانه به اقتصاد داروخانه‌های قدیمی فشار آورده است، گفت: در کمتر از یک سال، 30 درصد به تعداد داروخانه‌های کشور اضافه شده و بسیاری از داروخانه‌های قدیمی تا مرز ورشکستگی پیش رفتند و خیلی‌ها هم یا مجبور به جذب سرمایه‌گذار شدند یا به سمت تغییر شغل رفتند.

5076746.jpg

وی با بیان این مطلب که پراکندگی داروخانه‌ها در سطح کشور از حالت یکنواخت برخوردار نیست، افزود: در برخی استان‌ها به ازای هر 11 هزار نفر یک داروخانه وجود دارد و در مناطق شمالی شهر تهران به ازای هر 1500 نفر یک داروخانه تأسیس شده است.

در همین حال، هادی احمدی عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، گفت: اگر جمعیت کشور را 85 میلیون نفر در نظر بگیریم، در حال حاضر به ازای هر 5500 نفر یک داروخانه وجود دارد که نزدیک به عدد مورد تصویب در پایان برنامه هفتم است. یعنی اینکه، هنوز برنامه هفتم شروع نشده، ما از نظر تأسیس داروخانه در کشور؛ جلوتر از برنامه هستیم.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان