مقدس‌ترین محراب گمشده جهان مسیحیت، در مضحک‌ترین حالت ممکن کشف شد/ عکس

باستان شناسان آکادمی علوم اتریش (ÖAW) با همکاری اداره آثار باستانی اسرائیل (IAA)، محراب گمشده صلیبی را در کلیسای مقبره مقدس کشف کردند. این کلیسا همان مکانی است که مسیحیان معتقدند عیسی مسیح (ع) در آن دفن و دوباره زنده شده است.

مقدس‌ترین محراب گمشده جهان مسیحیت، در مضحک‌ترین حالت ممکن کشف شد/ عکس

تینا مزدکی: کلیسای مقبره مقدس که به‌عنوان کلیسای رستاخیز نیز شناخته می‌شود، مقدس‌ترین مکان در جهان مسیحیت است که در محله مسیحیان شهر قدیمی اورشلیم واقع‌شده است. معروف است که این کلیسای قرن چهارمی در محلی ساخته شده که عیسی مسیح (ع) در آنجا مصلوب شد و همچنین محل قبر خالی او است که به باور مسیحیان در آن دفن و دوباره زنده شد. باستان‌شناسان آکادمی علوم اتریش (ÖAW) که در حال پژوهش در فضای داخلی کلیسا هستند، دریکی از راهروهای عقبی که به اتاق میانی متصل می‌شود، به کشف هیجان‌انگیزی دست‌یافته‌اند.

مقدس‌ترین محراب گمشده جهان مسیحیت، در مضحک‌ترین حالت ممکن کشف شد/ عکس

ده‌ها سال بود که گردشگران روی تخته‌سنگی در گوشه این کلیسا یادگاری می‌نوشتند. هنگامی‌که سنگ چرخانده شد، مشخص شد که محرابی صلیبی است که مدت‌ها پیش گم‌شده بود؛ این محراب در سال 1149 تقدیس شده و مربوط به قرون‌وسطی است. ایلیا برکوویچ، مورخ مؤسسه تحقیقاتی سلطنت هابسبورگ و بالکان در آکادمی علوم اتریش (ÖAW) می‌گوید: «ما از گزارش‌های زیارتی مربوط به قرن‌های 16، 17 و 18 درباره یک محراب مرمری باشکوه در اورشلیم اطلاع داریم.»

مقدس‌ترین محراب گمشده جهان مسیحیت، در مضحک‌ترین حالت ممکن کشف شد/ عکس

آتش‌سوزی بزرگ سال 1808، بخش اعظم بخش رومی کلیسا را ویران کرد و تصور می‌شد که محراب صلیبی در آن ویرانی گم شده است. اینکه چگونه این قطعه شاخص می‌تواند برای مدتی طولانی پنهان بماند یک راز است، اما این کشف اطلاعات جدیدی در مورد ارتباط ناشناخته میان رم و پادشاهی مسیحی اورشلیم ارائه می‌دهد.

محراب با تکنیک منحصربه‌فردی به نام «Cosmatesque» با مرمر تزئین شده است؛ این تکنیک منحصراً توسط استادان صنفی در روم پاپی به کار گرفته می‌شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی ÖAW، ویژگی این تکنیک آن بود که استادان آن می‌توانستند مناطق وسیعی را با مقادیر کمی از سنگ مرمر گران‌بها تزئین کنند و نقوش هندسی زیبایی را شکل دهند.

باستان شناسان احتمال می‌دهند که محراب باید با اجازه پاپ ساخته‌شده باشد، احتمالاً او یکی از استادان تکنیک Cosmatesque را مأمور کرده است تا مقدس‌ترین کلیسای جهان مسیحیت را مزین کند.

منبع: heritagedaily

54323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر