اتریوم سقوط کرد/ طرفداران این ارز نگران شدند

اتریوم (ETH) اخیراً به زیر سطح حمایت روانی ۳۰۰۰ دلار سقوط کرده که باعث نگرانی‌های جدی در میان سرمایه‌گذاران و طرفداران این ارز دیجیتال شده است.

اتریوم سقوط کرد/ طرفداران این ارز نگران شدند

به گزارش تجارت نیوز، روند نزولی اتریوم متاثر از یک گرایش کلی‌تر در بازار است که کاهش درآمدهای حاصل از شبکه اتریوم را نشان می‌دهد.

عوامل موثر در سقوط قیمت اتریوم

چندین عامل در کاهش اخیر قیمت اتریوم نقش داشته‌اند. اولین عامل، خروج سرمایه از ETF‌های اتریوم است. از زمانی که ETF‌های اسپات اتریوم در 23 جولای شروع به معامله کردند، خروج سرمایه قابل توجهی از این صندوق‌ها مشاهده شده است. داده‌های شرکت Farside Investors نشان می‌دهد این صندوق‌ها تنها در تاریخ 2 آگوست، خروج خالص 54.3 میلیون دلار را تجربه کرده‌اند. به طور کلی، این صندوق‌ها از زمان شروع به کار خود، خروج خالص 510.7 میلیون دلار داشته‌اند که از این میزان، صندوق اتریوم Grayscale (ETHE) به‌تنهایی 2.12 میلیارد دلار از این رقم خروج را به خود اختصاص داده است.

عامل دوم، روند کلی بازار ارزهای دیجیتال است. بازار کلی ارزهای دیجیتال در یک روند نزولی قرار داشته است که با کاهش قیمت بیت کوین هدایت می‌شود. اتریوم همبستگی قوی با قیمت بیت کوین دارد؛ داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهد همبستگی اتریوم و بیت کوین، قیمت این رمز ارز را تحت تاثیر قرار داده و آن را بیشتر به سمت پایین کشیده است.

پیامدها برای سرمایه‌گذاران اتریوم

سقوط قیمت به زیر سه هزار دلار برای سرمایه‌گذاران نگران‌کننده است زیرا می‌تواند نشان‌دهنده روند کاهش‌های بیشتر باشد. با این حال، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد اتریوم پس از سقوط‌های قبلی به زیر این سطح حمایتی، به سرعت سطح سه هزار دلار را بازپس گرفته است. داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهد تقاضای قوی برای اتریوم در این سطح قیمتی وجود دارد که می‌تواند بهبود قیمت را ممکن سازد.

اگر اتریوم نتواند بالای سطح سه هزار دلار باقی بماند، خطر سقوط به حدود 2700 دلار وجود دارد که یک منطقه حمایتی حیاتی است که در آن 11.1 میلیون آدرس، توکن را به قیمت متوسط 2647 دلار خریداری کرده‌اند.

مطالعه بیشتر: قیمت اتریوم امروز چهارشنبه 10 مرداد 1403

کاهش درآمدهای اتریوم

علاوه بر کاهش قیمت، درآمدهای اتریوم نیز به پایین‌ترین سطوح جدید کاهش یافته است. داده‌های Token Terminal نشان می‌دهد درآمد اتریوم در 30 روز گذشته 40.4 درصد کاهش یافته و به صورت سالانه نیز 44.8 درصد کاهش داشته است. کارمزدهای شبکه نیز روند نزولی تجربه کرده و کاربران در 30 روز گذشته 92.97 میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده‌اند که این مقدار به صورت ماهانه 32.8 درصد و به صورت سالانه 38.3 درصد کاهش یافته است.

کاهش در درآمدها و کارمزدها به کاهش تعداد کاربران فعال روزانه شبکه مرتبط است. داده‌های Token Terminal حاکی از آن است که تعداد کاربران فعال ماهانه 9.8 درصد کاهش یافته و شمار کاربران فعال هفتگی و روزانه به‌ترتیب 20.1 درصد و 15.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

وضعیت فعلی بازار

طبق آخرین داده‌ها، اتریوم با قیمت حدود 2979 دلار معامله می‌شود که بیش از پنج درصد کاهش در 24 ساعت گذشته داشته است. سقوط اخیر قیمت اتریوم به زیر 3000 دلار، همراه با کاهش درآمدها و فعالیت کاربران، نمای چالش‌برانگیزی را برای این ارز دیجیتال به نمایش می‌گذارد. در حالی که ممکن است تقاضای قوی در سطوح قیمتی پایین‌تر برای اتریوم وجود داشته باشد، روند کلی بازار و خروج سرمایه از  ETF‌ها نشان‌دهنده دیدگاه محتاطانه بازار است.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان