ایلان ماسک با نورالینک از انسان‌ها ابرقهرمان می‌سازد

ایلان ماسک پیش بینی می کند در آینده نزدیک انسان با یک تراشه مغزی می تواند یک گیمر حرفه ای بازی های رایانشی را شکست و به انسان ها قدرت های خارق العاده دهد.

ایلان ماسک با نورالینک از انسان‌ها ابرقهرمان می‌سازد

به گزارش خبرآنلاین، ایلان ماسک در پادکستی در مصاحبه با لکس فریدمن به استارتاپ نورالینک خود اشاره کرد که در اوایل سال جاری میلادی تراشه ای در مغز فردی نصب کرد. او در این باره گفت: ما اطمینان داریم در یک تا 2 سال آینده فردی با تراشه نورالینک می تواند از یک گیمر حرفه ای جلو بزند زیرا مدت زمان واکنش او سریع تر خواهد بود.

همچنین ماسک درباره پیش بینی اش از آینده شرکت گفت: هدف بلندمدت نورالینک ارتقای همزیستی هوش مصنوعی با انسان به وسیله بهبود ظرفیت فرد برای برقراری ارتباط در مقیاس کلان است.

او تاکید کرد نخستین سفارش تجاری نورالینک برای برطرف کردن چالش های افرادی با نورون های آسیب دیده در نخاع، گردن یا مغز خواهد بود. مدیر ارشد اجرایی تسلا در این باره گفت: ما اکنون با فرایندهای ساده شروع کردیم.

اما به گفته او هنگامیکه پس از آزمایش تراشه مغزی نورالینک روی هزاران نفر که به مدت چند سال از آن استفاده کنن ثابت شود ریسک های نصب آن اندک هستند، شاید شرکت بتواند این تراشه را برای افرادی بدون اختلالات نورولوژیکی بکارد.

در حقیقت نورالینک هم اکنون تصمیم دارد افراد دارای آسیب نورونی را مجهز به تراشه کند و نرخ داده ارتباطی آنها را به فراتر از انسان های معمولی برساند. ماسک در این باره گفت: وقتی به چنین نقطه ای برسیم، چرا این کار را انجام ندهیم. بیایید به انسان ها قدرت های خارق العاده بدهیم. به طور مشابه نورالینک می تواند بینایی انسان را بهبود دهد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان