۱۵ وزیر بهداشت در طول ۴۶ سال؛ از شعار دو بچه کافی است تا ممنوعیت کاشت مژه و ناخن برای پرسنل بیمارستانی

با معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری، شمارش معکوس برای تأیید صلاحیت او آغاز شده است.

15 وزیر بهداشت در طول 46 سال؛ از شعار دو بچه کافی است تا ممنوعیت کاشت مژه و ناخن برای پرسنل بیمارستانی

الهه جعفرزاده: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وزارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را عهده‌دار است. این وزارت‌خانه از ابتدا تا چند سال پس از انقلاب با عنوان «وزارت بهداری» فعالیت می‌کرد.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز 15 وزیر بر مسند وزارت بهداشت تکیه زده‌اند. اکنون با معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری، شمارش معکوس برای تأیید صلاحیت او آغاز شده است.

نام «محمدرضا ظفرقندی»، به‌عنوان وزیر بهداشت دولت چهاردهم در فهرست کابینه پزشکیان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و در انتظار رأی اعتماد از سوی نمایندگان است. او فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در حال حاضر دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

هم‌چنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیر هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیأت امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور، عضویت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی، ریاست کل سازمان نظام پزشکی ایران، عضویت در شورای عالی بیمه خدمات درمانی، مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ریاست مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا، ریاست شورای عالی نظام پزشکی، ریاست انجمن جراحی عروق ایران و ریاست انجمن علمی ترومای ایران از جمله سوابق محمدرضا ظفرقندی است.

به همین منظور بی‌مناسبت نیست که مروری بر دیگر وزرای بهداشت تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم:

15 وزیر بهداشت در طول 46 سال؛ از شعار «دو بچه کافی است» تا ممنوعیت کاشت مژه و ناخن برای پرسنل بیمارستانی

هم‌چنین بخوانید:

معاونت امور زنان و خانواده از دولت اصلاحات تا امروز/ مهم‌ترین تحولاتِ جامعه زنان در 7 دولت اخیر چه بود؟

آموزش‌وپرورش کشور در دست 24 وزیر در طول 46 سال؛ از پدر تعلیم و تربیت ایران تا سرکوب اعتراضات معلمان و مخالفت با کنکور

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر