تزیین دسته گل حنابندان با چند ایده جدید و شیک

ایده های زیبایی برای تزیین دسته گل حنابندان وجود دارد که می توانید برای این منظور مشاهده کرده و از آن الهام گرفته و پس از ایده گرفتن به اجرا در آورید. چه بسا این شب و این مراسم نیز یکی از شب های مهم و خداحافظی عروس با زندگی مجردی و خانه پدری می باشد.

تزیین دسته گل حنابندان با چند ایده جدید و شیک

انواع مختلفی از دسته گل ها از جمله مدل دسته گل عروس، دسته گل خواستگاری، دسته گل آشتی کنون، دسته گل تولد و عیادت وجود دارد که برای اهداف مختلف به کار برده می شود. برای میسر شدن ازدواج، لازم است هر دو طرف هم عروس و هم داماد مراحل مختلفی مانند آشنایی قبل از ازدواج یا به بیان ساده و امروزی رابطه دوست دختر و دوست پسری، خواستگاری، نامزدی، حنابندان، عروسی را پشت سر بگذارند که در هر کدام از این مراحل اکسسوری ها، وسایل و تزیینات متفاوتی نیاز است. یکی از اکسسوری های مهم عروس خانم ها، دسته گل عروس و دسته گل حنابندان است. دسته گل عروس در مراسم عروسی توسط عروس خانم انتخاب می شود، دسته گل حنابندان نیز توسط وی برای مراسم حنابندان انتخاب می گردد. تزیینات عروس شامل گزینه های مختلف تزیین جایگاه عروس و داماد، تزیین ماشین عروس و … می باشد که در آرگا در این مطلب ایده های جذابی از تزیین دسته گل حنابندان را با شما به اشتراک می گذارد.

ایده هایی زیبا از تزیین دسته گل حنابندان

تزیین دسته گل حنابندان

به تازگی استفاده از دسته گل حنا در مراسم حنابندان مرسوم شده است، به این صورت که در عوض استفاده از گل های سابق از یک دسته گل که اغلب از متریال حنا با فرم های گل رز تزیین گردیده، به کار می رود.با توجه به اینکه مراسم حنابندان از حنا و حنا زدن دست دست و پای عروس خانم و آقا داماد استفاده می شود، انتخاب یک دسته گل حنا بسیار جالب و مناسب به شمار می رود. حنابندان مراسمی می باشد که در بعضی از شهرهای کشور ایران بسیار مهم بوده و به شکلی منحصر به فرد برگزار می گردد. در مراسم حنابندان داماد در خانه حنا را مهیا کرده و تزیین می نمایند و همراه جشن و شادی به سمت منزل عروس و خانواده عروس می روند.

دیزاین دسته گل حنابندان

تزیین دسته گل حنابندان برای خاطره سازی یک عمر

تزیینات دسته گل مراسم حنابندان

زیباسازی دسته گل حنابندان

تزیینات لاکچری دسته گل حنابندان

در زمان قدیم چنین رسم بود که سینی حنا را در همه مراسم می چرخاندند و تمامی مهمانان (بانوان)، کل دست های خویش را از این حنا می زدند. در واقع حنا از جمله اجزای اصلی و بااهمیت جشن حنابندان به شمار می رود که مردم ایران کهن معتقد بودند که حنا یک هدیه از بهشت می باشد و سنبلی از محبت، خوشحالی و کامیابی می باشد.البته که جشن حنابندان در شهرهای مختلف کشورمان به شکل ها و رسوم مختلف اجرا می گردد، ولی اشصلی که در تمامی این رسوم یکسان این است که در حنابندان، حنا خیسانده شده و پس از آماده شدن به دست و پاهای داماد و عروس می زنند.  تزیین حنا در مراسم حنابندان یکی از اصول است که بسته به سلیقه و خلاقیت افراد می تواند متفاوت باشد. یکی دیگر از ایده های جدید این روزها در مراسم حنابندان، تزیین دسته گل حنابندان است که می توانید برای انجام آن از خلاقیت و سلیقه خود بهره ببرید.

ایده هایی زیبا از تزیین دسته گل حنابندان  تزیینات جذاب و لاکچری دسته گل حنابندان

زیباسازی دسته گل حنابندان

تزیینات زیبا و جدید دسته گل حنابندان

ایده هایی جدید از تزیین دسته گل حنابندان

دیزاین شیک دسته گل حنابندان

مراسم حنابندان چیست؟

این مراسم که رسم نهایی از آیین عروسی است، یک جشن می باشد که برای خداحافظی عروس خانم از خانواده و نیز شب آخر حضورش در خانه پدری خود، برگزار می گردد. در گذشته پس از اینکه حنای تهیه و تزیین شده با ساز و شادی به خانه عروس آورده می شد، توسط برادر داماد به دست های داماد و توسط خواهر عروس به دست های عروس بسته می شد.جشن حنابندان اغلب بعد از صرف شام برپا می گردد ولی برخی از خانواده های ایرانی تمایل دارند از مهمان ها با شام میزبانی نمایند که هزینه شام و همه مراسم جز لباس و آرایشگاه با پدر عروس می باشد، هزینه آرایشگاه و لباس با داماد می باشد.

در حال حاضر مراسم حنابندان مانند سابق رونق ندارد و برگزار نمی شود، چون جشن های اصلی دیگر حسابی در این شرایط سخت اقتصادی هزینه بر هستند و اغلب هر دو طرف خانواده توافقی از برگزاری آن صرفنظر می کنند، ولی در خیلی از شهرها و روستاهای ایران آن را از اجزای تفکیک نشدنی عروسی می دانند و برگزار می نمایند. اغلب جشن عروسی به دو قسمت تقسیم می شود؛ قسمت اول آن که در شب پیش از جشن عروسی برگزار می گردد و قسمت دیگر پذیرایی از مهمانان که اغلب به وسیله ی شربت، نقل، میوه صورت می گیرد.

ایده هایی خاص از تزیین دسته گل حنابندان

تزیینات خاص دسته گل حنابندان

دیزاین زیبای دسته گل حنابندان

تزیینات شیک دسته گل حنابندان

برگزاری مراسم حنابندان مدرن

اگر می خواهید مراسم حنابندان را برگزار نمایید اما کمی جدیدتر، می توانید این مراسم را در یک مکان دیگر و نه خانه پدر عروس، برگزار نمایید. یا منزل را مزین نموده و تم لباسی برای مهمان ها انتخاب کنید. ایده دیگر اینکه مراسم حنابندان را در برخی از تالارها مناسب و مخصوص مراسم حنابندان برگزار نمایید که تزیین های مخصوصی نیز جهت مراسم حنابندان دارا هستند. حنابندان حال حاضر مراسمی مانند پارتی های رقص و یا پارتی های خداحافظی مجردی است.

تزیینات دسته گل مراسم حنابندان

زیباسازی دسته گل حنابندان

ایده هایی زیبا و شیک از تزیین دسته گل حنابندان

زیباسازی دسته گل حنابندان

تزیین دسته گل حنابندان برای خاطره سازی یک عمر

زیباسازی دسته گل حنابندان

تزیینات زیبا دسته گل حنابندان

در مطلبی که به پایان رسید شما عزیزان را با ایده های زیبا و شیکی از تزیین دسته گل حنابندان آشنا کردیم، تا بتوانید با ترکیب سلیقه و خلاقیت و الهام گرفتن از این ایده ها، یک تزیین دلخواه و ایده آل را رقم بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان