کاربردهای پودر فیکس آرایش و نحوه استفاده از آن

کاربردهای پودر فیکس آرایش و نحوه استفاده از آن

پاک شدن و یا کمرنگ شدن آرایش بعد از 1 – 2 ساعت در مجالس و مهمانی ها یکی از دغدغه های دخترخانم ها و خانم ها است که دوست دارند میکاپ مجلسی آنها تا انتهای مهمانی بر روی صورتشان باقی بماند، برای این منظور نیاز به یک وسیله تثبیت کننده است. غصه نخورید تنوع لوازم آرایشی امروزه بسیار زیاد  می باشد که یکی از انواع آن برای رفع این نیاز است. ممکن است اسم پودر فیکس را شنیده باشید اما کاربرد آن را ندانید یا اینکه گمان ببرید تنها برای آرایش عروس به کار برده می شود. تصمیم گرفته ایم در این مطلب شما را با پودر فیکس آرایش و نیز کاربرد و نحوه استفاده و نیز انواع آن آشنا کنیم.

پودر فیکس چیست و چه کاربردی دارد؟

پودر فیکس ها یکی از فیکساتورها است که جهت تثبیت و دوام آرایش و پوشش دادن میکاپ استفاده می شود، پس می توان گفت که کاربرداین پودر بیشتر کردن ماندگاری و تثبیت آرایش است که در آخرین مرحله میکاپ صورت پس از کرم پودر، کانسیلر و کانتور به کار برده می گردد. اسپری فیکس نیز کاربردی مشابه پودر فیکس داشته و یکی از فیکساتورها به شمار می رود که توسط برخی از ارایشگران انتخاب می شود. پودر فیکس اغلب در بسته بندی مشابه پنکک به 2 شکل پودر رنگی و یا پودر بدون رنگ تولید می گردد، پودر فیکس از پنکک پودری تر است.

نحوه انتخاب بهترین پودر فیکس

پس از گذشت 1 – 2 ساعت میکاپ به صورت طبیعی آغاز به ترشح چربی می نماید که در نوع صورت چرب به دلیل فعالیت بیشتر غدد چربی، این زمان کمتر است و زودتر پاک می شود. در واقع اصلا کاربرد پودر فیکس جذب چربی پوست و افزایش دوام و ماندگارتر کردن آرایش صورت می باشد. علاوه بر ماندگاری بخشیدن به میکاپ صورت، براقیت غیر طبیعی ایجاد شده از استفاده اقلام آرایشی مختلف و کرم پودر را رفع کرده و در نتیجه پوستی طبیعی و یکنواخت ایجاد می کند.پس یکی دیگر از کاربردهای پودر فیکس غیر از ماندگاری بخشیدن و بی نیاز شدن به آرایش مجدد، پوشش دادن چین و چروک، خطوط زیر چشم و نیز پوشاندن خط خنده و در نهایت پوست صاف و طبیعی است.

پودر فیکس برای ماندگاری و تثبیت میکاپ

روش استفاده

پرایمر یکی از لوازم آرایشی مهم برای داشتن یک میکاپ طبیعی و زیبا و ماندگار است. پس ابتدا باید زیرسازی را انجام دهید تا پوستی صاف و یکنواخت ایجاد نمایید و این کار با پرایمر شدنی می باشد.

در واقع در مرحله نهایی بعد از استفاده و جذب شدن کرم پودر، کانتور و هایلایتر نوبت به استفاده از پودر فیکس می رسد. برای استفاده از پودر فیکس براش خود را درون پودر فیکس زده و به قسمت های گوناگون صورت خود بزنید. حدودا 3 -7 دقیقه زمان نیاز است تا پودر فیکس به خوبی جذب گردد بعد توسط اسفنج و براش فید نمایید.

البته که پودر فیکس را به همه صورت می زنید ولی به صورت کلی قسمت هایی از صورت از جمله اطراف بینی، زیر چشم، روی بینی و وسط پیشانی (ناحیه T)، خط خنده نیاز زیادتری به پودر فیکس دارند. کرم پودر و کانسیلر در زیر چشم، دور بینی و خط خنده امکان زیادتری برای جمع شدن در چین و چروک و خطوط دارند، پس با استفاده از پودر فیکس از این اتفاق جلوگیری نمایید تا آرایش طبیعی، یکنواخت و بدون عیبی داشته باشید. همچنین با استفاده از پودر فیکس منجر به جذب چربی در ناحیه T و چانه شده و به ارایش صورت خود تعادل ببخشید.

برسی که برای زدن پودر فیکس استفاده می کنید، به دلیل اینکه جهت پوشش دادن نقطه های ظریفی همچون خط خنده و زیر چشم به کار برده می شود، باید دارای ظرافت باشد.

همچنین نکته دیگر اینکه برای آرایش روزانه به طور مستمر و مکرر استفاده نشود زیرا با توجه به دلیل داشتن کاربرد جذب چربی و از بین بردن رطوبت پوست، فعالیت پوست را به وقفه انداخته و امکان بسته شدن منفذه های پوستی را دارد. پس با استفاده زیاد و همیشگی پوست را مستعد جوش و خشکی می کند.

پودر فیکس آرایش چه نقشی در میکاپ دارد؟

تفاوت پودر فیکس با اسپری فیکس (کدام بهتر است؟)

هم پودر فیکس و هم اسپری فیکس چربی اضافه روی پوست را جذب نموده و باعث ماندگاری میکاپ می گردند، به صورت کلی جلوه ای زیبا متناسب با نوعی که دارد، براق و یا مات داشته باشد. پس چنانچه می خواهید جلوه نهایی آرایش مات باشد، می توانید هم از اسپری فیکس و هم از پودر فیکس بهره ببرید، اما اگر خواهان جلوه نهایی کار براق و یا به بیان حرفه ای «فینیشینگ براق» هستید، باید از نوعی اسپری فیکس بهره ببرید.

اگر پوست صورت شما معمولی و یا خشک می باشد مجازید از پودر فیکس و اسپری فیکس بهره ببرید، ولی اگر دارای پوستی چرب هستید پیشنهاد می شود از پودر فیکس استفاده نمایید. خوب است از پودر فیکس آبرسان بهره ببرید.

تفاوت پودر فیکس با اسپری فیکس

پودر فیکس تنها قابلیت دوام بخشیدن و تثبیت میکاپ آرایش صورت را دارد، اما اگر می خواهید آرایش لب با رژ لب های مایع و یا جامد، آرایش چشم با ریمل را تثبیت کرده و ماندگاری ببخشید، باید از اسپری فیکس بهره ببرید. این ویژگی ها و قابیلت ها نیز از جمله تفاوت های پودر فیکس و اسپری فیکس به شمار می رود.

پس نتیجه گیری می کنیم شما بسته به میکاپ مورد نظر، براق و یا مات بودن آرایش، نوع پوست (پوست خشک، پوست چرب، پوست معمولی) تشخیص دهید اسپری فیکس مناسب است و یا پودر فیکس و یکی را برگزینید.

تفاوت پودر فیکس با اسپری فیکس

نحوه انتخاب و خرید برترین پودر فیکس

ذرات کوچک داشتن و تثبیت شدن به خوبی بر روی میکاپ از ویژگی های یک پودر فیکس مناسب است.

همچنین پودر فیکسی خوب است که در ترکیبات آن زینک و سیلیکا استفاده نشده باشد، تا یک آرایش طبیعی داشته باشید.

پودر فیکس مناسب ضد حساسیت باید باشد.

انتخاب پودر فیکس بدون رنگ را می توان انتخاب خوب و مناسبی دانست زیرا برای هر رنگ پوستی مناسب بوده و می توان همه رنگ پوست ها به کار برد.

اگر می خواهید از پودر فیکس رنگی بهره ببرید لازم است پودر فیکس انتخابی با رنپ پوست شما هماهنگی داشته باشد. زیرا در صورت انتخاب پودر تثبیت کننده خیلی روشن، صورت شما را رنگ پریده و در صورت انتخاب یک تثبیت کننده خیلی تیره صورت شما آشفته و برافروخته نشان داده می گردد. انتخاب مناسب پوست شما، انتخاب پودر فیکسی دارای طیف رنگی شبیه رنگ کانسیلر و یا فاندیشن می باشد.

بعضی از پودرهای فیکس و یا تثبیت کننده ضد جوش و آکنه هستند، بنابراین افرادی که زمینه جوش زدن دارند و همچنین پوست آنها در دسته پوست حساس قرار می گیرد، خوب است هنگام انتخاب و خریداری پودر تثبیت کننده میکاپ این مدل پودر فیکس ها را انتخاب نمایید.

پودر فیکس آرایش چه نقشی در میکاپ دارد؟

چنانچه داشتن یک میکاپ زیبا و بی نقص در کنار ماندگاری زیادتر، خواسته شما است، پیشنهاد می کنیم غیر از پودر فیکس آرایشی، به عنوان زیرساز میکاپ صورت از پرایمر بهره ببرید. همچنین نکته مهم دیگر انتخاب پودر فیکس مرغوب و کیفیت دار بهره ببرید. دقت کنید که پودر فیکس یک لوازم آرایشی سنگین است که به هیچ وجه نباید روی صورت شما باقی بماند، بنابراین بعد از اتمام مجلس و مهمانی باید صورت خود را با استفاده از شیر پاک کن و یا میسلارواتر به خوبی پاک نمایید تا منفذه های صورت شما بسته نگردد و از جوش زدن آن جلوگیری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان