شناسایی ۶۰۰ موضوع پژوهشی دفاع مقدس مربوط به استان سمنان برای چاپ کتاب

سردار مطهری گفت :در هفته دفاع مقدس ۲۵۰۰ برنامه با ۵۰ عنوان موضوع در استان سمنان اجرای خواهد شد

شناسایی 600 موضوع پژوهشی دفاع مقدس مربوط به استان سمنان برای چاپ کتاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان روز دوشنبه در نشست با اهالی رسانه به بهانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت :استان سمنان در دفاع مقدس پیشتاز و افتخار آفرین بوده است  حضور 40 هزار رزمنده و تعداد شهدا و جانباز باعث شده است تا این استان نسبت به جمعیت رتبه سومی کشور را داشته باشد و نکته قابل بیان دیگر جسارت و شهامت و شجاعت رزمندگان استان سمنان به نحوی بوده است که در تعداد اسرا در رتبه آخر کشور قرار گرفته است

سردار عباس مطهری ادامه داد از نظر جنگ زمینی گردان های مربوط به استان سرآمد بوده اند و کار بزرگ گردان های استان باعث شد تا در بهار سال 65 تیپ 12 قائم آل محمد (ص) که نامی پرآوازه در دفاع مقدس است ،شکل بگیرد از نگاه فنی و مهندسی هم جهاد سازندگی استان پیشرو بوده و علاوه بر خدمات به گردان های استان سمنان ،همیشه کمک حال بسیاری از لشکرهای دیگر بوده است و اما از نظر پشت جبهه و پشتیبانی در دفاع مقدس مردم استان سمنان هیچ کم نگذاشتند

وی در ادامه گفت برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سه بحش برنامه داریم که مهمترین آن مراسم سراسری تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که با سخنرانی مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه چهارم مهر ماه در حسینیه امام خمینی  و در استان سمنان در هشت شهرستان ، شهرهای تابعه و روستاهای بزرگ  به صورت منسجم در مراکز نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد

سردار مطهری  با تاکید بر ضرورت تکمیل یادمان‌های شهدا، گفت: برگزاری نمایش خیابانی با هدف تبیین و معرفی نقش زنان در دفاع مقدس از جمله برنامه‌های شاخص گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان است.

 سردار عباس مطهری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن همایش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان افزود: برگزاری 50 عنوان برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در مناطق مختلف استان و برگزاری غرفه نقش زنان در دفاع مقدس در کنار این برنامه‌ها، نواختن زنگ مهر و مقاومت، حضور راویان در مدرسه‌ها و مسجدها، گلباران مزار شهدا، برگزاری همایش سنگرسازان مشترک و مسابقه‌های ورزشی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان اضافه کرد: 170 شهید در 63 یادمان شهید گمنام مهمان این استان هستند که برگزاری برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این یادمان‌ها برنامه‌ریزی شد.

وی بیان کرد: نصب 44 آگهی‌نمای جاده‌ای برای تبیین مفهوم دفاع مقدس و نشر فرهنگ ایثار و شهادت با میانگین هزینه 80 میلیون ریال برای هر آگهی‌نما با همراهی بانک‌ها، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سپاه پاسداران، از جمله اقدام‌ها برای فضاسازی هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان اظهار کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان با 502 مدخل آغاز شد و امید می‌رود در تکمیل این طرح بخش‌های مختلف و نخبگان همراهی کنند.

وی با بیان اینکه 600 عنوان کتاب پژوهشی درباره تاریخ دفاع مقدس مربوط به استان سمنان باید نوشته شود، تاکید کرد: تامین اعتبار و عزم ملی و جدی برای به سرانجام رساندن تاریخ شفاهی رزمندگان استان سمنان ضروری است.

سردار مطهری اظهار کرد: 227 تاریخ شفاهی درباره رزمندگان استان سمنان در دفاع مقدس باید نوشته شود و اکنون 12 تاریخ شفاهی چاپ شد.

به گفته وی، مکتوب‌سازی 330 کارنامه عملیاتی درباره نقش‌آفرینی رزمندگان استان سمنان در عملیات‌های دفاع مقدس باید انجام شود.

وی بیان کرد: میزبانی از 6 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سهمیه امسال استان سمنان است و 2 شهید گمنام در میامی، 2 شهید در شاهرود، یک شهید در هر یک از شهرهای دامغان و گرمسار خاکسپاری می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس سمنان گفت: پیشرفت فیزیکی دست‌کم 70 درصد از سازه یادمان های شهدای گمنام شرط افتخار میزبانی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها از شهدای گمنام است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان