قول وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم به فرمانداران و استانداران/ برنامه مؤمنی برای اتباع خارجی چیست؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نشست این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت کشور گفت: آقای مومنی تاکید داشتند که در گام اول ابتدا باید در ورود اتباع خارجی به کشور محدودیت ایجاد شود و سپس ساماندهی در حوزه اتباع داخل کشور صورت گیرد.

قول وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم به فرمانداران و استانداران/ برنامه مؤمنی برای اتباع خارجی چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست صبح امروز این کمیسیون که با حضور گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کشور برگزار شد، گفت: آقای مومنی برنامه‌ها و دستورکارهای خود را در حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی تشریح و تاکید کرد که وزارت کشور یک وزارتخانه بین بخشی در قالب شوراهای مختلف و تقسیم کننده و هماهنگ کننده سایر دستگاه‌ها است تا سیاست‌های کشور را به  پیش ببرند. 

وی در گفتگو با تسنیم، افزود: وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد که کابینه دولت آقای پزشکیان تنها کابینه‌ای است که از کابینه‌ دولت‌های گذشته استفاده داشته و ملاک اصلی بنده در وزارت کشور نیز به همین صورت است و در انتصابات قطعا گزینه‌ شایسته سالاری را در اولویت قرار خواهم داد و مشورت با نمایندگان را در دستور کار خود قرار می‌دهم و اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران تغییر کنند و کسانی که به خوبی کار می‌کنند در جایگاه خود باقی خواهند ماند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی آقای مومنی در بخش امنیت عمومی است و وی در این حوزه تاکید داشت که برای برقراری امنیت عمومی از گزینه‌های سلبی و ایجابی متناسب با شرایط استفاده خواهد کرد. محور بعدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور سیاست همسایگی است و ایشان تاکید داشت که باید تعاملات مرزی با همسایگان در موضوع مختلف برقرار باشد. 

رضایی ادامه داد: همچنین محور دیگر برنامه‌های آقای مومنی درباره اتباع خارجی حاضر در کشور بود که تاکید داشتند که در گام اول ابتدا باید در ورود اتباع خارجی به کشور محدودیت ایجاد شود و سپس ساماندهی در حوزه اتباع داخل کشور صورت گیرد. 

وی درباره نحوه معرفی اسکندر مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور بیان کرد: آقای مومنی در این رابطه تاکید داشت که هیچکس بنده را به آقای پزشکیان معرفی نکرد بلکه آشنایی بنده با آقای پزشکیان به زمان گذشته و در دانشگاه تبریز باز می‌گردد. از این رو آقای پزشکیان بنده را برای سمت وزارت کشور در نظر گرفت. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای مومنی در رابطه با انتخاب استانداران و فرمانداران تصریح داشت که رئیس‌جمهور معیارها و شاخص‌هایی را به بنده اعلام کردند و تاکید داشتند که اگر فردی چنین شاخصه‌هایی را داشت به عنوان گزینه استانداری یا فرمانداری معرفی شود و افراد فعلی نیز اگر دارای مشخصه مذکور بودند در جایگاه خود ابقاء شوند. 

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر