آقای پزشکیان از کج‌فهمی‌ها و نادانی‌ها، از ناکارآمدی‌ها خسته شده‌ایم/ وزیر؛ وزارت‌خانه فرهنگ را پادگانی اداره نکند

نمایندگان مجلس، اعضا دولت، وزیر ارشاد، ناامید نیستیم؛ اما نگرانیم! مهم نیست وزیر ارشاد آینده، سینما و تئاتر را چقدر می‌شناسد و یا در نقاشی و خوشنویسی چقدر تخصص دارد؟ مهم این است، چه دیدگاه روشن و شفافی نسبت به حوزه‌ی فرهنگ، هنر و ادب دارد؟ ما نگران متحجرین هستیم! از کج‌فهمی‌ها و نادانی‌ها، از ناکارآمدی‌ها خسته شده‌ایم و این، ربطی به این دولت و آن ...

آقای پزشکیان از کج‌فهمی‌ها و نادانی‌ها، از ناکارآمدی‌ها خسته شده‌ایم/ وزیر؛ وزارت‌خانه فرهنگ را پادگانی اداره نکند

سال‌هاست، عرصه فرهنگ و هنر ایران‌زمین، رها شده است، چه برسد به آرمان‌هایی که پس از انقلاب اسلامی که مشتاقان و علاقه‌مندان آن، سال‌ها خاک خوردند تا به شکوفایی، اقتدار و افتخار برسند. اما دریغ که رشته‌های بافته شده، با سهل‌انگاری، جهل و نادانی و به‌جای استفاده بهینه از جوانان هنرمند و متعهد، در حال ویرانی و ازهم‌پاشیدن است و در مقابل، بیگانگان با بهره‌برداری از این سکوی قدرتمند فرهنگ و هنر، اذهان را به تسخیر اندیشه‌های بیگانه و تهی از اندیشه ایران اسلامی درآورده‌اند. در انتظار ورود دیدگاهی هستیم که فهم درستی از تأثیر هنر و ادبیات در گسترش فرهنگ این مرزوبوم داشته باشد. بفهمد، وزیر ارشاد و وزارتخانه‌اش موظف‌اند به همه‌ی اهالی فرهنگ و هنر یکدل و یکدست نگاه کنند.

اجازه دهند نوآوری‌ها شکوفا شود، سیاست‌ها و روش‌های جدید اعمال شود وزارت‌خانه را پادگانی اداره نکنند، با عقل و دانش و درایت خود اداره کنند، "بگیر و به ببند" ، "توقیف" ، " سانسور " ، "حذف"و "ممنوع‌الکاری" که نیاز به وزیر و سرهنگ و سرلشکر ندارد، یک مأمور ساده هم می‌تواند، انجام دهد! مهم تفکر نوین است، مهم هم نیست وزیرش اسماعیلی باشد یا صالحی، هرندی باشد یا جنتی! مهم این است، تزیینی نباشد، فهم دقیق داشته باشد، از فرهنگ این سرزمین صیانت کند و مهم‌تر آنکه پیوند مستحکمی بین دین، دیانت، عینیت و واقعیت جامعه ایجاد کند.

وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور، عباس صالحی، قبلاً وزیر بود، دیدگاه‌ها و تئوری‌هایش و درایت و مدیریتش را نشان داده است، کسی است که همیشه به دنبال " پیوند مستحکم‌تر دین و عینیت اجتماعی" بوده است. انتظار داریم پس از آنکه مجلس او را انتخاب کرد، با مدیرانی شایسته و لایق، سکان‌داری کند، فضای فرهنگ و هنر را از فضای ذهنی و متوهم دور کند، با استفاده از شیوه‌های نوین و تکنولوژی‌های مدرن همه‌ی نیروها فرهنگی، هنری بخصوص نیروهای متخصص و متعهد را در آغوش بگیرد، شادابی و نشاط را به ارمغان آورد و با شفاف‌سازی همه‌ی امور فکری و اجرایی، اعتماد و اطمینان را دوباره بازگرداند. آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته عملکردها، رمز موفقیت است.

منبع: اینستاگرام نویسنده

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر