گوشی‌های کارکرده هند، در امارات بسته‌بندی و به اسم نو به ایران وارد می شوند!

وزارت صمت از سازمان حمایت راجع به گوشی‌های کارکرده هند که در امارات بسته‌بندی و با نام نو وارد کشور می‌شوند، توضیح خواسته است.

گوشی‌های کارکرده هند، در امارات بسته‌بندی و به اسم نو به ایران وارد می شوند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش گجت‌نیوز، در بازار گوشی‌های هوشمند، اخباری مبنی بر بسته‌بندی تلفن‌های همراه کارکرده هند در امارات و فروش آنها با عنوان کالای نو به ایران شنیده می‌شود. مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در خصوص ابهامات به وجود آمده برخی گوشی‌های برند سامسونگ از سازمان حمایت خواستار توضیح شد.

گوشی‌های کارکرده هند با اسم نو به کشور می‌آیند

در توضیح علت رکود شدید بازار موبایل به قیمت‌های گران گوشی‌های هوشمند و ناتوانی قشر ضعیف و متوسط در خریداری نسخه‌های نو اشاره کردیم و گفتیم که دولت باید اقداماتی موثر در این حوزه انجام دهد. حالا خبر رسیده که برخی از گوشی‌های سری A و S سامسونگ پیش از آنکه وارد ایران شوند یک مرتبه در بازار هند یا امارات فعال می‌شوند.

وزارت صمت در راستای شفاف سازی از سازمان حمایت توضیح خواسته و در حال رسیدگی به احتمال واردات تلفن‌های همراه مستعمل و ارزان قیمت به کشور است. متاسفانه در صورت صحت داشتن این خبر بد باید اعتراف کنیم که تعداد زیادی از محصولاتی که هم اکنون در بازار معامله می‌شود دست دوم هستند و با نام گوشی نو به فروش می‌رسند.

اگر گوشی کارکرده است و یک بار استفاده شده باید با عنوان کالای وارداتی دست دوم و با همان قیمت به فروش برسد نه اینکه برچسب فیک و دروغین روی آن زده شود و قیمت نسخه نو آن دریافت گردد. در ادامه نامه سازمان حمایت در پاسخ به وزارت صمت را می‌خوانیم:

گوشی‌های کارکرده هند

به‌پیوست نامه شماره 2955004 مورخ 1403٫03٫27 مدیرکل محترم صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیرامون واردات و عرضه گوشی تلفن همراه سامسونگ سری MAKE FOR INDIA) M,F) و سری A,S ارسال می‌شود. با توجه به مفاد مندرج در مکاتبه مذکور مبنی بر اینکه گوشیهای تلفن همراه با برند سامسونگ سری M و F در کشور هندوستان از بسته‌بندی خارج و با فعال‌سازی از طریق سیم‌کارت کشور مذکور مجدداً بسته‌بندی و با درج لیبل جدید به کشور امارات متحده عربی ارسال شده و گوشیهای سری S و A موجود در سطح عرضه نیز قبل از ورود به ایران در امارات متحده عربی فعال و مجدداً بسته‌بندی و وارد کشور می‌شود و اظهار اینکه این‌گونه موضوعات شائبه مستعمل بودن گوشی‌های وارداتی را مطرح می‌نماید.

لذا با در نظر گرفتن اظهارات واردکنندگان ذی‌ربط مبنی بر ضرورت انجام اقداماتی جهت آماده‌سازی و تجهیز گوشی تلفن همراه وارداتی به‌منظور استفاده در سرزمین ایران با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات واردات کالای مذکور به‌صورت مستقیم خواهشمند است با عنایت به تولیت آن دفتر در شناسایی شرکتهای واردکننده و تخصیص ارز در این خصوص دستور فرمایید موضوع بررسی و نتایج به این سازمان و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران منعکس شود.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر