طرح ظرفیت‌سازی اجتماعی در ۱۰۰ نقطه کشور اجرا شد

رییس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح ظرفیت‌سازی اجتماعی در ۱۰۰ نقطه کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از جامعه هدف این سازمان در این طرح ساماندهی شدند.

طرح ظرفیت‌سازی اجتماعی در 100 نقطه کشور اجرا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،علی محمد قادری در حاشیه اجرای طرح ملی نشست صمیمی در 500 محله کم‌برخوردار در سمنان  با بیان اینکه سازمان بهزیستی متکثر از فعالیت‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری است که قبل از تولد تا دوره سالمندی همراه با مردم است، ابراز کرد: بهزیستی خدمات متفاوتی را نسبت به سایر دستگاه‌ها به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: گام اول ظرفیت‌سازی اجتماعی سال گذشته در 100 نقطه کشور اجرا شد و بیش از 14 هزار نفر در این طرح از نقاط محروم، کم‌برخوردار و نقاط هدفی که مد نظر بود تا ساماندهی شوند.

وی ظرفیت سازی اجتماعی را مشتمل بر حضور مردم و گروه های متخصص جهادی عنوان کرد و گفت: در این طرح با هم‌افزایی گروه‌های مردم‌پایه از مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی گره‌گشایی می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح ملی نشست صمیمی در 500 محله کم برخوردار بیان کرد: تا کنون 43 هزار و 900 نفر در مجموعه شهرستان‌های هدف و استان ها در این طرح ساماندهی شدند.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری و پاسخگویی به مردم و مسایلی که بازدیدهای میدانی مطرح شده در ظرف 72 ساعت بعد از بازدیدها در دستور کار قرارمی‌گیرد، اضافه کرد: سازمان بهزیستی در سه سال گذشته طرح های میان‌مقیاس و بزرگ‌مقیاس متفاوتی را اجرا کرد و در خصوص اشتغال در دولت سیزدهم به عنوان دستگاه برتر کشور در جشنواره شهید رجایی معرفی شد.

وی بیان کرد که سمنان بیشت و هشتمین استانی است که هدف اجرای طرح ظرفیت‌سازی اجتماعی قرار گرفت.

قادری درباره اقدامات این سازمان در حوزه تامین مسکن گفت: در 18 سال گذشته تسهیل‌گری برای احداث 142 هزار واحد توسط بهزیستی انجام شد و در سه سال گذشته 30 درصد این آمار معادل 50 هزار واحد احداث و تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه 45 هزار واحد نیز در مرحله‌های زیرسازی بنا تا تحویل به مددجویان قرار دارد، افزود: آمارهای حوزه تسهیل‌گری مسکن در دولت سیزدهم در مقایسه با سال های قبل بی‌سابقه بود.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 600 هزار خانوار در نوبت دریافت مستمری قرار داشتند که طی مدت سه سال دولت سیزدهم همه افراد تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، اضافه کرد: بودجه سازمان بهزیستی در این دولت 240 درصد افزایش یافت.

رییس سازمان بهزیستی کشور برگزاری آزمون استخدامی اختصاصیِ افراد دارای معلولیت را از جمله اقدامات شاخص این سازمان برشمرد و گفت: این آزمون در اردیبهشت‌ امسال با نسبت یک به سه برگزار شد که از هر سه نفر شرکت‌کننده یک نفر شانس قبولی در این آزمون را داشت و تاکنون چهار هزار و 300 نفر در 46 دستگاه کشور جذب شدند.

مدیرکل بهزیستی سمنان نیز با اشاره به افزایش 138 درصدی اعتبارات این اداره‌کل از سال 1400 تا 1402، گفت: اعتبارات این اداره‌کل از 870 میلیارد ریال در سال 1400 به 2هزار و 80 میلیارد ریال در سال 1402 با نگاه ویژه دولت سیزدهم افزایش یافت که این افزایش چشمگیر اعتبارات نقشی مهم در ارتقای خدمت‌رسانی به جامعه هدف داشته است.

محمود منطقی با اشاره به اقدام دولت سیزدهم در برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ویژه معلولان، بیان کرد: 161 توانخواه از سمنان برای 57 جایگاه شغلی در این آزمون سراسری شرکت کردند.

وی افزود: 2 هزار و 332 نفر در استان سمنان از سال 1400 تا پایان 1402 با اورژانس اجتماعی 123 تماس گرفتند و از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی سمنان گفت: 769 خانه برای مددجویان این اداره‌کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

29 هزار و 298 نفر تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی سمنان هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر