نحوه تغییر رنگ گل رز طبیعی به رنگ های مختلف

تغییر رنگ گل رز طبیعی بسیار ساده می باشد و مراحل رنگ کردن تکی و چند رنگ را در این بخش برایتان بررسی می کنیم و اگر می خواهید این مورد را یاد بگیرید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

نحوه تغییر رنگ گل رز طبیعی به رنگ های مختلف

تغییر رنگ گل رز طبیعی بسیار ساده است و شما می توانید این گل ها را به صورت تک رنگ و یا چند رنگ در بیاورید. برای این که بتوانید این کار ها را انجام دهید اطلاعاتی در این مورد به شما می دهیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام داده و از زیبایی گل های خود نهایت لذت را ببرید.

 روش تغییر رنگ گل زر

روش های تغییر رنگ گل رز طبیعی

برای این که بتوانید رز های رنگی داشته باشید دو راه وجود دارد و یکی برای این است که گل شما تک رنگ شود و دیگری بدین صورت می باشد که شما می توانید یک گل رز چند رنگ داشته باشید. در واقع بسیاری از افراد پول زیادی بابت رز های رنگی می دهند و شما می توانید تنها با استفاده از رنگ های خوراکی و یا آبرنگ ها یک گل رز ساده و سفید را تبدیل به گلی رنگی و زیبا تر نمایید.

در واقع این مدل از گل ها سلیقه افراد بسیار زیادی می باشد و شما عزیزان نیر می توانید با رنگ کردن این گل ها و ترکیب رنگ های زیبا گل های زیبا و خوش رنگ را باب سلیقه تان بسازید. البته که در حین رنگ کردن این گل ها باید مراقب ان ها باشید تا بتوانید این پروسه رنگ کردن را تمام کرده و بعد اگر دوست دارید این گل ها را هدیه دهید و قبل از ان باید مراقب سلامت ماندن این گل ها باشید.

بهترین مورد برای رنگ کردن گل های رز سید می باشد و باید بدانید که اگر از رز های رنگی استفاده می کنید رنگ شما بر روی رنگ گلبرگ ها می آید و برای مثال اگر رز آبی انتخاب کرده و درون آب رنگ زرد بریزید رز شما به رنگ سبز در می آید و در صورتی که اگر رز شما سفید باشد هر رنگی که دوست دارید رنگ گلبرگ های این مورد همان خواهد شد.

رنگ کردن یک رنگ رز

مراحل رنگ کردن گل به صورت یک رنگ

  • برای تغییر رنگ گل رز طبیعی در خانه ابتدا باید ساقه گل را زیر آب برده و با یک چاقوی تمیز و استریل شده آن را به صورت زاویه دار برش دهید.
  • ساقه شما باید حدودا 25.5 الی 30.5 سانتی متر باشد.
  • گل را در یک گلدان پر از آب گذاشته و اگر می خواهید یک دسته گل را با هم رنگ کنید بهتر است آن ها را برش داده و همه را در یک گلدان قرار دهید تا کار شما سریع تر شود.
  • برای این که رنگ را درست کنید می توانید از انواعی از آبرنگ ها و یا رنگ های خوراکی در این زمینه استفاده کنید و نصف فنجان آب گرم را با 20 الی 30 قطره رنگ مخلوط کنید و اگر می خواهید این رنگ ها کم تر و ملایم تر باشد می توانید یک فنجان آب را با 10 الی  15 قطره رنگ ترکیب نمایید.
  • گل را درون پارچ قرار داده و صبر کنید تا رنگ این گل ها تغییر نماید. در واقع این کار حدودا 4 ساعت زمان نیاز دارد و هر چه میزان رنگ شما غلیظ تر باشد رنگ گل ها پر رنگ تر خواهد شد و اگر می خواهید رنگ گل هایتان بسیار غلیظ باشد می توانید یک الی دو روز به این مدل از گل ها زمان بدهید.
  • بعد از این که ان گل ها به رنگ دلخواه شما رسید می توانید آن ها را خارج کرده و در یک گلدان دارای آب شیرین قرار دهید و اگر می خواهید ماندگاری این گل ها زیاد شود می توانید از مقداری نگهدارنده گل استفاده کنید.
  • گلبرگ های رز دارای رگه ها و لکه هایی می باشند و این مورد ها بعد از این که رنگ را به خود گرفت تیره تر می شود و برای این که همه گلبرگ ها یکسان رنگ شوند و این خطوط تیره از بین برود شما می توانید به مدت 2 ساعت گل خود را درون رنگ دیگری قرار دهید.
  • برای این که بتوانید رنگی جالب  خوب از این گل ها بدست آورید نیاز است تا ابتدا به مدت 3 ساعت این گل ها را در یک قرار قرار دهید که مورد نظر خودتان می باش و بعد از این مدت زمان می توانید به مدت 2 ساعت این گل ها را درون رنگی دیگر قرار داده و به مدت یک ساعت در رنگ سوم بگذارید.

طریقه رنگ کردن گل رز

مراحل رنگ کردن رز به چند رنگ

برای این که بتوانید گل های رز خود را به چند رنگ متفاوت تبدیل نمایید نیاز است تا یک سری مراحل را متفاوت تر از نوع قبلی انجام دهید و در ادامه اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

  • برای این که بتوانید رز چند رنگ داشته باشید باید حتما از زر سفید استفاده کند در غیر این صورت ممکن است ترکیب شدن رنگ های خوراکی و رنگ های روی گلبرگ ها چیز جالبی به شما ندهد.
  • ساقه های این گیاه را در زیر آب گرفته و برش دهید و این کار را باید به صورت زاویه دار انجام دهید.
  • طول این ساقه ها باید حدودا 25.5 الی 30.5 سانتی متر باشد و بعد از ان خار های این گیاه را جدا نمایید. البته اگر از گلدان های کوتاه استفاده می کنید می توانید طول شاخه ها را تا حدود 7 سانتی متر کاهش دهید.
  • ساقه این گل را روی تخته برش قرار داده و آن را به صورت زاویه دار به چند بخش تقسیم نمایید. تعداد این بخش ها می تواند به این صورت باشد که شما می خواهید گل تان چند رنگ داشته باشد و به همان میزان این تقسیم بندی را انجام دهید.
  • اگر می خواهید گل های زیادی را رنگ کنید بهتر است گل هایی که برش دار شده اند را در آب شیری قرار دهید تا کار شما تمام شده و بعد همه را با هم رنگ کنید.
  • به اندازه رنگ هایی که می خواهید لیوان بیاورید و به اندازه نصف لیوان را با آب پر کرده و رنگ ها را با این آب ترکیب کنید.
  • نصف فنجان آب گرم را با 20 الی 30 قطره رنگ مخلوط کنید و اگر می خواهید این رنگ ها کم تر و ملایم تر باشد می توانید یک فنجان آب را با 10 الی  15 قطره رنگ ترکیب نمایید و این کار را برای هر لیوان جداگانه انجام دهید.

گل رز زیبا و رنگی در خانه

  • سعی کنید در این میان از لیوان هایی استفاده کنید که دارای دیواره های صاف می باشند.
  • گل رز آب گرم را سریع تر از نوع سرد جذب می کند از این رو تاکید بر این است که برای رنگ کردن از آب گرم استفاده نمایید.
  • ساقه های برش خورده را در لیوان های متفاوت قرار داده و این لیوان ها را باید به طوری بچینید که نزدیک به هم بوده و دیواره این گیاهان به هم بچسبد.
  • این کار حدودا 4 ساعت زمان نیاز دارد و اگر می خواهید گل های شما رنگ غلیظ تر داشته باشد می توانید یک الی دو روز به این مدل از گل ها زمان بدهید.
  • این گل ها تک رنگ نمی باشند از این رو باید بدانید که روی گلبرگ  های این مورد نیز امکان دارد خطوط تیره تر و لکه هایی ایجاد شود از این رو اگر می خواهید این گل دارای رنگ یکسانی شود نیاز است تا این گل را به مدت 8 ساعت درون آب سرد قرار دهید.
  • بعد از این که ان گل ها به رنگ دلخواه شما رسید می توانید آن ها را خارج کرده و در یک گلدان دارای آب شیرین قرار دهید و اگر می خواهید ماندگاری این گل ها زیاد شود می توانید از مقداری نگهدارنده گل استفاده کنید.

 تغییر رنگ گل رز طبیعی

نکات مهم

برای تغییر رنگ گل رز طبیعی و زیبا تر کردن گل ها در خانه نیاز است تا به نکاتی در حین برش دادن ساقه ها توجه کنید و این نکات را به یاد بسپارید.

  • برش دادن ساقه ها به صورت زاویه دار هدف دارد و هدف از این کار این است که ساقه های این گل ها به کف فنجان نچسبیده و این گیاه بتواند رنگ ها را جذب کند.
  • برش دادن این مورد می تواند از تشکیل شدن حباب های هوا پیشگیری کرده و به این گل ها کمک می کند تا رنگ بهتری را داشته باشند.
  • بعد از برش دادن ساقه ها می توانید خار های گیاه و برگ های اضافی را از آن جدا کنید.
  • اگر می خواهید فرایند رنگ شدن گل کاهش یابد می توانید ساقه ها را کوتاه تر نمایید و با این کار رنگ گل شما روشن تر خواهد شد.

تغییر رنگ گل رز طبیعی به سادگی و در منزل را به شما آموزش دادیم و در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد طرز تهیه اسلایم شفاف و طرز تهیه پاپیون با خمیر فیمو کسب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر