۶ماه دوم سال قیمت خانه چه می‌شود؟/طالع بینی بازار مسکن در روزهای آینده

یک کارشناس بازار مسکن گفت:بنا به پیش بینی کارشناسان اگر دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا پیروز شوند قیمت مسکن سیر نزولی پیدا خواهد کرد و پیش بینی می شود قیمت مسکن تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

6ماه دوم سال قیمت خانه چه می‌شود؟/طالع بینی بازار مسکن در روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباس شوکتی، کارشناس بازار مسکن، در مورد وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: بازار مسکن به رکود تورمی گرفتار شده است و معاملات مانند گذشته رونق ندارد به طوری که آمارهای بانک مرکزی که در ماه گذشته انتشار یافت نیز گویای همین مسئله است. 

تابناک به نقل از وی پیرامون چشم انداز بازار مسکن در 6 ماهه دوم سال جاری توضیح داد: انتخابات ایالت متحده آمریکا و اقدامات وزارت راه و شهرسازی با روی کارآمدن وزیر جدید می‌تواند در بازار مسکن بسیار تاثیرگذار باشد؛ بنا به پیش بینی کارشناسان اگر دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا پیروز شوند قیمت مسکن سیر نزولی پیدا خواهد کرد و پیش بینی می شود قیمت مسکن تا 30 درصد کاهش یابد. 

تاثیر نرخ ارز بر بازار مسکن

شوکتی به تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن نیز اشاره کرد و افزود: عامل مهم دیگری که روی قیمت مسکن به طور مستقیم اثرگذار است قیمت دلار است. به طوری که در چندماه اخیر بازار دلار روی ثبات و آرامش داشته و حتی امروز روی کانال 59 هزار تومان قرار گرفت که این امر نشانه خوبی برای کاهش قیمت مسکن است.

این کارشناس مسکن در خصوص سیاست‌های وزیر جدید راه و شهرسازی اظهار داشت: سیاست‌های دقیق وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن کاملا مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد اگر کابینه جدید عزم جدی برای کنترل قیمت بازار مسکن داشته باشند باید عرضه و تقاضا را مدیریت کنند چرا که در بازار فعلی عرضه به میزان کافی به نسبت سال‌های گذشته وجود ندارد و ازطرف دیگر هم تقاضا خاصی نیز از سوی مصرف کنندگان به چشم نمی‌خورد. 

کمک دولت جدید به خانه دار شدن


وی طرح خانه‌های 99 ساله را برای خروج مسکن از رکود تورمی راهکار مناسبی ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد دولت جدید با ارائه زمین‌های 99 ساله به مردم به خصوص در شهرستان‌ها می‌تواند کمک زیادی به زوج‌های جوان و خانه اولی‌ها کند درکنار این هم با ارایه تسهیلات مناسب و کم بهره مانند طرح مسکن ملی و مهر می‌تواند کمک زیادی به خانه دار شدن مردم کند. 


این کارشناس بازار مسکن افزود: اقدام دیگری که وزارت راه می‌تواند به کاهش قیمت تمام شده مسکن کند این است که به انبوه سازان و سازندگان تسهیلات ویزه دهد و برای تهیه مواد اولیه ساختمانی نظیر سیمان و گچ با قیمت دولتی قیمت تمام شده را کاهش دهد تا انبوه سازان نیز با حاشیه سود کمتر و قیمت تمام شده پایین‌تر به دست مصرف کنندگان برسانند.

223228
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان