موشک چینی شگفتی‌ساز شد

موشک چندبار مصرف چینی طی آزمایشی به ارتفاع ۱۰ کیلومتری زمین رفت و پس از ۲۰۰ ثانیه دوباره فرودآمد.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت چینی لند اسپیس یک تست مهم موشک چندبار مصرف ژوکو 3 را که با الهام از ابزارهای اسپیس ایکس ساخته شده، تکمیل کرد. این موشک که در یک شرکت خصوصی ساخته شده تست عملیات پرتاب عمودی 10 کیلومتری و فرود را انجام داد.

به نقل از مهر، پرواز مذکور 200 ثانیه طول کشید و شامل تست احتراق مجدد موتور بود. این تست بخشی مهم از فرایند کاهش سرعت موشک برای بازیابی آن است. تست مذکور در مقر پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین و در تاریخ 4 سپتامبر انجام شده است. همچنین طبق اطلاعات موجود این عملیات شامل بالا رفتن موشک، خاموش شدن موتور، پرواز با موتور خاموش، روشن شدن دوباره موتور هنگام پرواز و فرود آرام بوده است.

تمام شاخص های عملکرد، انتظارت طراحی را برآورده کردند. دای ژنگ رهبر پروژه ژوکو 3 اعلام کرد این تست قابلیت عملکرد خاموش شدن و دوباره روشن شدن موتور طی پرواز و همچنین دیگر فناوری های حیاتی مانند هدایت و کنترل مشترک موشک وفرود دقیق را تایید کرد.

موشک آزمایشی در حقیقت یک ابزار پرتاب تک بوستری با سوخت اکسیژن-متان مایع و قطر 2.25 و طول 18.3 متر است. همچنین بدنه آن از همان جنس فولادی ساخته شده برای ساختار موشک ژوکو 3 به کار رفته است.

البته فناوری موشک بسیار عقب تر از دیگر شرکت های پیشرو این حوزه از جمله اسپیس ایکس است. احتمالا چین در 20 سال آینده بتواند موشک مشابه فالکون 9 و استارشیپ را بسازد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان