پدافند هوایی ارتش به مقابله با موشک‌های هایپرسونیک می‌رود /از خط قرمزها عبور شود، بدون تعارف برخورد می‌کنیم/پهپاد کرار مجهز به موشک هوابه‌هوا است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی گفت: امروز تهدیدات رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی، برای ما تهدیدی جدی محسوب نمی‌شود چرا که هم می‌توانیم رصد کنیم و هم از توانمندی و ظرفیت‌های این رژیم اشغالی آگاه هستیم و حوزه دفاعی ما نیز از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار است که پاسخگوی تمام تهدیدات موجود است.

پدافند هوایی ارتش به مقابله با موشک‌های هایپرسونیک می‌رود /از خط قرمزها عبور شود، بدون تعارف برخورد می‌کنیم/پهپاد کرار مجهز به موشک هوابه‌هوا است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمد خوش قلب، معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی در گفتگویی به مواردی نظیر آمادگی نیروی هوایی برای دفاع از کشور پرداخته است.

قسمت‌هایی از گفتگوی معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی با مهر را می‌خوانید:

*بخش زیادی از سامانه‌ها، ظرفیت‌ها و امکاناتی که نیروی پدافند هوایی در اختیار دارد همگی بومی و ساخته شده در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشی در دانشگاه‌های صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان است. 

*برد راداری و اپتیک پرنده کرار طرح رسول را افزایش دادیم و هم آن را به یک پرنده شبکه پذیر تبدیل کردیم. این بدین معنی است که با شبکه یکپارچه پدافند هوایی و با سامانه فرماندهی کنترل شبکه می‌تواند به صورت اختصاصی کار کند و با همه سامانه‌های راداری و درگیری لینک شود. 

*آن چیزی که امروز در شبکه یکپارچه پدافند هوایی استفاده می‌کنیم، پهپاد کرار مجهز به موشک هوا به هوا است که به عنوان طرح رسول از آن یاد می‌کنیم.

*پرنده کرار به عنوان یک پرنده کاملاً چابک، نیاز به یک منطقه عملیاتی خاص ندارد و هر کجا که نیاز شبکه یکپارچه پدافند هوایی باشد می‌توانیم از این پرنده مجهز به موشک هوا به هوا استفاده کنیم و محدودیت‌هایی مرتبط با باند و منطقه جغرافیایی خاص وجود ندارد.

*به دنبال به کارگیری پهپاد مجهز به رادار هستیم تا از پهپادها به عنوان یک رادار هواپایه استفاده کنیم و در حال انتقال ظرفیت‌های اپتیک بر روی پهپاد هستیم. همچنین از پهپاد به عنوان یک رله ارتباطی و پرنده‌ای که در حوزه جنگ و دفاع الکترونیک به ما کمک کنند، استفاده می‌شود.

*بحث ریز پرنده‌ها هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم در بسیاری از کشورها به عنوان یک تهدید امنیتی محسوب می‌شود. ریز پرنده‌ها در حوزه تهدید پدافند هوایی لحاظ نمی‌شوند اما به عنوان یک تهدید برای ظرفیت‌ها و امکانات دفاعی ما محسوب می‌شود. 

*یکی از کارهای ویژه و منحصر به فردی که از ارتش جمهوری اسلامی ایران به نیروی پدافند هوایی ابلاغ شده و ما در حال پیگیری و هم افزایی آن هستیم، بحث راه‌اندازی مرکز فرماندهی و کنترل فضایی است.

*بحث درگیری با اهداف هایپرسونیک به عنوان یک معضل جدی در دنیا مطرح است. این موشک تهدیدی است که امکان دارد به عنوان یک دانش و تکنولوژی پیشرفته در اختیار برخی کشورهای خاص باشد. ان‌شاءالله در آینده بسیار نزدیک در بحث مقابله با اهداف هایپرسونیک جهش بسیار خوبی در نیروی پدافند هوایی داشته باشیم.

*تا به امروز نشان دادیم با هر کسی که بخواهد از خط قرمزهای ما عبور کند تعارف نداریم و برخوردی جدی و عبرت‌آموز خواهیم داشت و اجازه ورود به مرحله اقدام را به دشمن نخواهیم داد. امکانات و تجهیزاتی که در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی در بحث کشف، رصد و مقابله وجود دارد، امکانات به روزی است.

*هر دشمنی که بخواهد وارد مرحله حد اتخاذ تصمیم ما شود، قطعاً پاسخی ماندگار و قطعی دریافت خواهد کرد. امروز تهدیدات رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی، برای ما تهدیدی جدی محسوب نمی‌شود چرا که هم می‌توانیم رصد کنیم و هم از توانمندی و ظرفیت‌های این رژیم اشغالی آگاه هستیم و حوزه دفاعی ما نیز از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای برخوردار است که پاسخگوی تمام تهدیدات موجود است.

*امروز ما در حوزه تهدیدات و دفاع سایبری نیز وضعیت بسیار مطلوبی داریم و الحمدلله تاکنون هیچ تهدید سایبری نتوانسته به حوزه اختصاصی شبکه یکپارچه پدافند هوایی نفوذ کند.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان