فکر می‌کنید اولین پیوند قلب تمام رباتیک جهان در کدام کشور انجام شد؟

اولین پیوند رباتیک قلب جهان در «بیمارستان و مرکز پژوهش تخصصی ملک فیصل» توسط یک جراح اهل عربستان سعودی انجام گرفت.

فکر می‌کنید اولین پیوند قلب تمام رباتیک جهان در کدام کشور انجام شد؟

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، یک جراح اهل عربستان سعودی اولین پیوند رباتیک قلب جهان را روی یک نوجوان انجام داد.

به نقل از العربیه نیوز، این جراحی که دو ساعت و نیم به طول انجامید، توسط دکتر «فراس خلیل»(Feras Khaliel) جراح قلب اهل عربستان سعودی در «بیمارستان و مرکز پژوهش تخصصی ملک فیصل»(KFSHRC) روی یک نوجوان 16 ساله که از مرحله چهار مشکلی قلبی رنج می‌برد، انجام شد.

پیوند رباتیک قلب که به پمپاژ خون در سراسر بدن کمک می‌کند، شامل جایگزینی قلب بدون ایجاد برش در قفسه سینه است.

بیمارستان ملک فیصل یک مرکز آموزشی تخصصی برای جراحی پیوند اعضای رباتیک است. این بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هفته‌ها برنامه‌ریزی دقیق برای این جراحی انجام شده است که شامل شبیه‌سازی مجازی این عمل به مدت هفت بار در طول سه روز بود.

در ادامه بیانیه آمده است: جراحی قلب رباتیک نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در جراحی پیوند قلب برای در پیش گرفتن یک رویکرد کمتر تهاجمی است که به طور قابل توجهی زمان بهبودی و عوارض احتمالی را در مقایسه با جراحی‌های قلب باز کاهش می‌دهد.

بیمارستان ملک فیصل سال گذشته نیز اولین پیوند کاملا رباتیک کبد در جهان را روی یک مرد 66 ساله سعودی مبتلا به سیروز کبدی غیر الکلی و سرطان کبد با موفقیت انجام داد.

از آن زمان تاکنون، چهار پیوند دیگر در این بیمارستان انجام شده که همگی روی اتباع سعودی بوده‌اند. آنها اولین بیماران در صف طولانی بیمارانی بودند که در آینده از پیوند کبد رباتیک بهره‌مند خواهند شد.

دکتر «دیتر برورینگ»(Dieter Broering) مدیر اجرایی مرکز پیوند اعضای بیمارستان ملک فیصل خاطرنشان کرد که این بیمارستان تخصصی، چهار دهه را صرف قرار دادن کشور در نقشه جهانی پیوند اعضا کرده است.

وی افزود: جراحی‌های رباتیک نویدبخش عصر جدیدی از نوآوری‌ در مراقبت‌های بهداشتی هستند که در آن دقت و حداقل تهاجم، آنچه را که در پیوند عضو امکان‌پذیر است بازتعریف می‌کند.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان