برای پرونده استاد و دانشجوی اخراجی تصمیم‌گیری شد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان نسل زد متفاوت با نسل های ما هستند و باید آنها را درک کرد، پس خواهشمندم کمیته انضباطی برای رسیدگی به پرونده دانشجویان اخراجی تا قبل از آغاز بازگشایی سال تحصیلی جدید راه اندازی شود.

برای پرونده استاد و دانشجوی اخراجی تصمیم‌گیری شد

به گزارش خبرآنلاین از فارس، اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور صبح امروز با حضور سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران و سایر مسوولان در دانشگاه تهران برگزار شد.

سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: مقام معظم رهبری  تاکید دارند دانشجویان باید احساس کنند که کرامت و عزت آنها در محیط دانشگاه حفظ می شود، همانطور که رئیس جمهور هم گفتند جای دانشجوی داخل دانشگاه است، پس دانشگاه باید فضای امن برای دانشجو باشد.

وی افزود: ممکن است دانشجویان به دلایل مختلف دچار مشکلات انضباطی شوند، اما باید از آنها حمایت های لازم به ارمغان آید. حتی، به قول پزشکیان دانشجو نمی تواند آدم بدی باشد، بلکه آینده ساز مملکت خواهد بود. 

حبیبا افزود: وزیر علوم دستور رسیدگی به پرونده های اخراجی استادان و دانشجویان را دادند تا مجدد در دانشگاه ها با دادن یک فرصت دوباره حاضر شوند، پس این موضوع را پیگیری کنید؛ چرا که باید روحیه آنها را تقویت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان نسل زد متفاوت با نسل های ما هستند و باید آنها را درک کرد، پس خواهشمندم کمیته انضباطی را برای رسیدگی به پرونده دانشجویان اخراجی تا قبل از آغاز بازگشایی سال تحصیلی جدید راه اندازی کنید، اگر در شرایطی نیازمند کمک بودید حتما آن را به سازمان امور دانشجویان ارجاع دهید.

تاکید بر افزایش روحیه شادی و نشاط در بین دانشجویان

حبیبا گفت: یکی از سیاست های آموزش عالی که در دولت چهاردهم به آن توجه بیشتر می شود، افزایش روحیه شادی و نشاط در بین دانشجویان است تا فضا و اتمسفر موجود در کشور که عمده جوانان و دانش آموختگان در حال مهاجرت هستند را معکوس کنیم، در این زمینه توانمندی های ما اثبات شده و مثال بارز آن پیروزی دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: سازمان امور دانشجویان آیین نامه ورزش های فناورانه را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است، از معاونان دانشجویی درخواست توجه به این امر را برای احیای شادی و نشاط در بین دانشجویان دارم، چرا که برنامه جدیدی است و باید حمایت شود.

حبیبا گفت: آیین نامه دانشجویان سرآمد به دانشگاه ها ابلاغ شده و هر دانشگاه بین 2 تا 5 درصد می تواند دانشجو انتخاب کند و تسهیلات کافی برای آنها در نظر گرفته شده که این موضوع می تواند از موضوعاتی باشد امید را در دل دانشجویان ایجاد کند.

وی خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور گفت: نقل و انتقال دانشجویان ایثارگر مطابق ماده 62 قانون را حتما مورد توجه قرار دهید و همچنین پایش سلامت دانشجویان نکته مهمی است که باعث جلوگیری از عواقب سو خواهد شد.

حبیبا بیان کرد: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه مکلف به جذب 320 هزار دانشجویان بین الملل هستیم که تحقق آن آثار مفیدی برای جامعه دارد، از معاونان دانشگاه ها درخواست می کنم صرف جذب دانشجو ملاک کار قرار نگیرد، این امر در برخی دانشگاه ها اتفاق افتاده است، در صورتی که هدف ما باید افزایش سطح سواد باشد.

 توزیع دو هزار میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات و تغذیه به دانشگاه‌ها

وی گفت: اطلاع رسانی در زمینه وام های دانشجویی  به دانشجویان از طریق شبکه های اجتماعی حتما جدی گرفته شود تا بتوانیم آنها را حمایت کنیم.

وی گفت: برای سال تحصیلی جدید دو هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیزات و تغذیه به دانشگاه ها توزیع شده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: سامانه ای در خصوص دانشجویان خارجی تهیه و 80 درصد آن عملیاتی شده است، 60 درصد دانشگاه ها به این سامانه ورود کرده اند و دانشگاه ها هم باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

حبیبا خاطرنشان کرد:  صندوق رفاه دانشجویان در بحث تعمیر و تجهیز از قدیم سنتی داشت، بحث مدل 30_ 30_ 40 و 50_ 50 بود که بحث 30_30_40 نیازمند کمک خیرین است که برخی از دانشگاه ها در این مورد تجربه های موفق داشته اند و باید جمع خیرین را در دانشگاه ها جدی بگیریم.

وی گفت: هوشمند سازی از جمله مطالبی است که می تواند ما را در رسیدن به اهدافی که در تسهیلات دانشگاه ها داریم کمک کند، همچنین طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بحث جوانی جمعیت که به آن تاکید دارند خوابگاه های متاهلی باید مورد توجه دانشگاه ها قرار گیرد، تجربه بدی در دانشگاه تهران داشتیم و این بود که 30 درصد خوابگاه ها برای افرادی با سنوات آزاد بود، یعنی برخی دانشجویان کارشناسی بیش از 15 ترم در خوابگاه های دانشگاه ها حضور داشتند؛ بنابراین باید به این مسائل رسیدگی شود.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان