پاسخ معنادار پزشکیان درباره دولت وفاق ملی/ تقوا یعنی حرکت بدون خطا / گفتند جلسه نمی‌گذارید، گفتیم یک‌سری کارها را انجام بدهیم که بتوانیم پاسخگو باشیم

پزشکیان با اشاره به وفاق ملی گفت: باور و اعتقاد من این است نه اینکه شعار گونه باشد، در مناظرات و تلویزیون هم گفتم همه کسانی که در کشور هستند بر اساس توانمندی حق دارند در جایگاهی باشند که حق آنان است، مستقل از آنکه چپ باشند و یا راست، کرد، لر، ترکمن، ترک و عرب باشند.

پاسخ معنادار پزشکیان درباره دولت وفاق ملی/ تقوا یعنی حرکت بدون خطا / گفتند جلسه نمی‌گذارید، گفتیم یک‌سری کارها را انجام بدهیم که بتوانیم پاسخگو باشیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین نشست خبری مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری چهاردهم برگزار شد، در این نشست خبرنگاران داخل و خارجی سؤالات خود را بر اساس قرعه‌کشی از رئیس جمهوری خواهند پرسید.

رئیس جمهوری در این نشست خبری ضمن آرزوی توفیق برای خبرنگاران به انتقادات از عدم برگزاری نشست خبری اشاره کرد و گفت: به ما می‌گفتند جلسه نمی‌گذارید، گفتیم یک‌سری کارها را انجام بدهیم که بتوانیم پاسخگوی شما باشیم. روی هم که برای نشست خبری انتخاب شد در هفته وحدت قرار دارد و با نگاه ما همخوانی دارد. 

اهم اظهارات وی را در ادامه می خوانید؛

* باور و اعتقاد من این است نه اینکه شعار گونه باشد، در مناظرات و تلویزیون هم گفتم همه کسانی که در کشور هستند بر اساس توانمندی حق دارند در جایگاهی باشند که حق آنان است، مستقل از آنکه چپ باشند و یا راست، کرد، لر، ترکمن، ترک و عرب باشند. 

* رسول خدا زمانی که به مدینه آند، دعوا و اختلاف میان قبایل زیاد بود، چه بسا الآن نیز دعوا میان جناح‌ها وجود دارد اما به یکدیگر بد و بیراه می‌گویند اما فردی را نمی‌کشند. اما در آن زمان افراد یکدیگر را می‌کشتند و پیامبر(ص) در چنین فضایی به مدینه آند و گفتند پیمان برادری ببندید. 

* گفتن این حرف خیلی ساده است اما اجرای آن ساده نیست. پیامبر(ص) بعد از 8 سال که مکه را فتح کرد، گفتند مسلمانان برادر است و این ها ید واحده در مقابل آنان هستند. نگفت مومنان برادرند و به ابوسفیان و ... که مهاجران و انصار رو کشته بودند و از خانه بیرون کرده بودند، معلوم نیست چقدر قبول دارند یا خیر گفت برادرید. 

* در همان سخنرانی گفتند که انسان از زمان آدم بودند هیچ عربی بر عجمی و سپیدی بر سرخی برتری ندارد مگر به تقوا. تقوا یعنی حرکت بدون خطا که در اقتصاد و مدیریت و پزشکی یک معنی می دهد. 

* ممکن است که شما هم گیر بدهید مواردی را پیدا می کنید که قابل نقد است. روند قضیه را با این نگاه ادامه می دهیم و به معنی این نیست که بدون اشتباه پیش برویم. 

این خبر در حال تکمیل است

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان