شاهد نقض حقوق شهروندی در ایست بازرسی مرصاد هستیم / ضرورت تسریع در رفع مشکلات مردم

رییس‌کل دادگستری استان کرمان وضعیت ایست بازرسی مرصاد در محور مواصلاتی کرمان-بم را از مصادیق نقص حقوق شهروندی دانست و گفت: این مجموعه در چندین دهه قبل ساخته شده و مناسب ترافیک جاده‌ای کنونی نیست، بایستی تعریض جاده، افزایش لاین ها و نیز تعداد نیروهای فراجا انجام شود تا در این محور مسافران ساعت‌ها در صف معطل نشوند.

شاهد نقض حقوق شهروندی در ایست بازرسی مرصاد هستیم / ضرورت تسریع در رفع مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، بر افزایش راه‌های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: مسئولان عالی قضایی استان به صورت ویژه شکایات و گزارشات نقض حقوق شهروندی در استان را پیگیری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی ایست بازرسی مرصاد برای هر کدام از دستگاه‌های متولی تکالیفی تعیین شده است، تاکید  کرد: بایستی سازمان بازرسی استان به مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این حوزه ورود کند و سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمان نیز نظارت‌های خود را بر ضابطین افزایش دهد تا وضعیت ایست بازرسی راین بهبود یابد.

 43 شکایت نقص حقوق شهروندی

سپس دبیر هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان نیز در این نشست گفت: طی 2 سال اخیر، 43 مورد شکایت مبنی بر نقص حقوق شهروندی در دبیرخانه این شورا در کرمان ثبت شده است.

محمدباقر اسلامی با بیان اینکه طبق آمار نقص حقوق شهروندی در استان کرمان از میانگین کشوری بسیار پایین تر است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی همان حق الناس در مسائل شرعی است و هم اکنون در هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به شکایات واصله، رسیدگی می شود و جلسه هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر دوماه یکبار برگزار می‌شود.

او افزود: اعضای هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر 6 ماه یک مرتبه از زندان‌های استان بازرسی می‌کنند، اما نیاز است تعداد بازرسی‌ها از زندان‌ها افزایش یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان