شوک جدید بانک مرکزی به بازار طلا/ سکه میلیونی گران شد

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در سومین روز هفته با روند افزایشی بازگشایی شد.

شوک جدید بانک مرکزی به بازار طلا/ سکه میلیونی گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند صعودی در بازار طلا قیمت تمام قطعات سکه غیر از سکه بهار را در کانال بالاتر نشاند. برخی معتقدند شایعات مبنی بر خرید طلا در 13 صفر بازار را صعودی کرده است؛ اما حرفه‌ای‌های بازار معتقدند سیگنال صعود از جای دیگر آب خورده است.

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. رشد قیمت سکه امامی در روز دوشنبه میلیونی بود و منجر به جهش تمام قطعات سکه به کانال بالاتر شد.

Screenshot 2024-08-19 at 5.27.40 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

برخی شایعات مبنی بر اینکه اگر افراد در روز 13 صفر، اقدام به خرید حتی تکه‌ای کوچک از طلا کنند، موجب برکت در زندگی آنها خواهد شد و خرید خانه و خودرو را برای آنها به ارمغان خواهد آورد، روز یکشنبه در بازار پیچیده بود. به نظر می‌رسید این شایعه منجر به افزایش خریدار در بازار طلا شده است؛ اما برخی فعالان بازارهای مالی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی تا نیمه‌های شهریور را دلیل افزایش قیمت در بازار فلز زرد می‌دانند. علاوه بر این، آنها می‌گویند افزایش قیمت ارز نیمایی عامل افزایشی شدن قیمت در بازار طلا و سکه بوده است.

معامله‌گران بازار طلا می‌گویند در هفته‌های گذشته مردم برای ثبت‌نام خودرو طلای زیادی فروختند و همین اتفاق منجر به کاهش قیمت طلا شده بود.

با توجه به اینکه در روزهای گذشته حجم بالایی طلا عرضه و تبدیل به ریال شد،  این نگرانی وجود دارد که بعد از پایان ثبت نام خودرو حجم پولی که از بانک‌ها آزاد می‌شود چه تاثیری در بازار طلا خواهد گذاشت. به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت در خرید دلار، بازار طلا اولین هدف این منابع مالی سرگردان است و در صورت عدم مدیریت بانک مرکزی با سونامی رشد قیمت در بازار طلا مواجه خواهیم شد.

گفتنی است اونس جهانی طلا روز دوشنبه با کاهش نزدیک به 19 دلاری روی رقم 2487 دلاری ایستاد. اونس جهانی نقره نیز روی رقم 28 دلار و 96 سنتی ثابت ایستاده است و کاهش 10 سنتی دارد. هر گرم نقره 999 روی رقم 54 هزار و 740 تومانی قرار گرفته است و رشد 640 تومانی دارد.

سکه امامی بیش از یک میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه 29 مرداد با افزایش یک میلیون و 290 هزار تومانی روی رقم 42 میلیون و 380 هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد 800 هزار تومانی روی رقم 37 میلیون و 520 هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌ سکه و ربع سکه هر یک با افزایش 600 هزار تومانی به‌ترتیب با قیمت 23 میلیون تومان و 15 میلیون تومان معامله شدند. سکه گرمی با 200 هزار تومان افزایش در سطح هفت میلیون و 100 هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه میلیونی رشد کرد

قیمت طلا روز دوشنبه همراه با رشد سکه افزایشی شد. هر مثقال طلای 18 عیار با رشد 372 هزار تومانی با رقم 15 میلیون و 439 هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار با رشد 86 هزار و 800 تومانی روی رقم سه میلیون و 564 هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و 517 هزار تومانی رسید.

حباب سکه در سومین روز هفته در تمام قطعات افزایش یافت. حباب سکه امامی یک میلیون تومان، سکه بهار 565 هزار تومان، نیم‌ سکه 477 هزار تومان، ربع سکه 539 هزار تومان و سکه گرمی 170 هزار تومان رشد کرد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان